Hej!
Jag har under en längre period upplevt att det finns miljoner ursäkter att "belöna" sig med att dricka alkohol. Jag har alltid varit en "partypingla" som folk tycker är rolig att ha med på fest och som rockar loss ordentligt. Många gånger med minnesluckor som följd och en rejäl dos av ångest dagen därpå. De sista åren har jag också haft svårt att stå emot impulser av sug i vardagen då jag gärna ursäktar mig själv "att jag är värd ett sexpack" då jag ska ta itu med något jobbigt som att städa eller diska/ något annat som tar emot ELLER för att bara koppla av. Jag dricker öl/vin från systemet varje helg och tycker då att "jag är värd" det eftersom jag jobbat hårt under veckan. Varje gång jag bestämmer mig för att ha en vit helg resulterar det att jag kompenserar mitt i veckan innan istället....
Jag har tre barn som är mellan 14 och 18 och resonerar att "de klarar sig" men märker ändå att de i vissa lägen reagerar på att jag dricker. Jag har också en särbo som stör sig på att jag dricker (ibland utan orsak och ibland med). Jag känner att det blir allt svårare att låta bli att gå till affären och köpa det där sexpacket! Jag planerar varje helg vad som ska hända och när jag ska dricka. Jag har en pappa som är alkoholist men är nykter i dagsläget. Jag vill kunna hantera mitt drickande men känner att det tar allt större plats i mitt liv. Vad ska jag göra? Hur ska jag tänka? Vem ska jag vända mig till?