Lillmyra

Första dagen i år som jag inte börjat dagen med att dricka och har fortfarande inte druckit. Känner inget sug än men det kommer väl. Ska försöka vara stark. Jag har bokat psykolog som är intrikad på beroende. Ska även ta tag i mina ätstörningar.

Trasig22

Jag hoppas du lyckas få tag på en psykolog relativt snabbt. Jag har väntat 4-5 månader och inget händer. Håller tummarna för dig.

Lillmyra

Tack snälla Tackohej

Första dagen har gått över förväntan. Inte druckit en droppe idag. Jag har tagit omvägar för att inte gå förbi ett Systembolag och falla för frestelsen. Tar en dag i taget

Lillmyra

Jag har klarat första dagen utan alkohol. Jag trodde inte att jag skulle klara en dag helt på egen hand med tanke på dom senaste veckornas extremt stora alkoholkonsumtion. Jag har gett mig fan på att jag ska klara detta och sökt hjälp på flera olika håll.

Hej Lillmyra!

Sweet att höra att du klarat av första dagen! Heja dig! Själv är jag på 89:de! Heja mig!
Jag kände igen mig lite i det du skrev överst, om ätstörningar och alkoholkonsumtionen, det är lite samma för mig.
Jag kämpar på!
Varför har de senaste veckorna inneburit extremt stora mängder alkohol för dig?
För mig var det några år av extremt stort intag, när jag slutade dricka så såg jag till att ta tag i det som gjort att jag druckit - jag har genomgått några stora förändringar i mitt liv sedan december, bland annat bytt arbetsplats och börjat gå hos en psykolog.
Jag tror verkligen att du tänker helt rätt med att ta hjälp av psykolog osv, det känns som att husen vi just nu håller på att bygga åt oss själva måste få stabila grunder, det innebär ju oftast att det inte bara är en sten att rätta till utan flera!

Kämpa på och grattis till dag nr 1!

Lillmyra

Heja dig!
Jag har alltid vart alkoholromantiker men sen hamnade jag i en enorm svacka innan jul och fick då diagnos PTSD, depression, panikångest,GAD och tvångstankar. Tog det rätt hårt så började dricka kopiösa mängder. Insåg i helgen att nu räcker det. Alkolholen styr mig och mina känslor. Jag dricker för att inte känna hunger och de ångestkänslor mat ger mig.
Nu är jag inne på dag nummer två och det känns fortfarande rätt ok. Inget sug än sålänge.
Har tid hos psykolog och känner att jag måste ta tag i allt det som gör att jag mår som jag gör.