Det var det som jag rekommenderades här, men det blir till den 15 juni. Tills dess ska jag orka säja nej till allt vin, även minsta lilla glas, rimligt eller inte? Någon som gjort den resan? Hur gick det? Klarade ni av att bara ta något glas då och då efter det?
Just nu vet jag inte alls, trodde ju inte ens jag skulle fixa de här 21 dagarna, men det är jag rätt säker på att jag gör nu när det gått 15 dagar och nu jobbar jag inatt sedan kommer mina hästar hem och då kan jag pyssla med dom.
Men 90 dagar känns länge, ska man tänka i delmål att ta typ en vecka i taget eller är det dumt?
Är det någonsin riskfritt att börja ta något glas då och då men inte mer?
Vet inte hur jag ska tackla det här nu när jag ändå mår så mycket bättre men saknar stunderna när vi tar ett glas vin ihop jag o särbon, klarar man av att aldrig dricka utan att han är här och aldrig smita undan o ta ett extra glas...

Vem är det som säger att det är ristat i sten 90 dagar?
Jag vet att jag först tänkte bara 1 dag framåt, för att sen efter 10 dagar-2 veckor börja fundera på att hålla upp 1 månad, efter en månad vart det enklare. Då blev det 3 månader. Efter 3 månader är mitt nästa 6 månader, men egentligen vet jag att det troligtvis måste bli livslångt.
Jag vet inte hur du har det, men för mig skulle det vara svårare att ta ett glas då och då och ha regler kring när och hur, än att bara rakt av vara nykter. Slippa fundera..
Kan din särbo tänkas köra alkoholfritt istället för att dricka alkohol tillsammans med dig, om du behöver det stödet? Om du frågar?

Det kan han och jag har inget ont av om han tar en öl för jag är öndå inte så förtjust i öl, det är mer vinet som lockar mig.
Hag vet iofs att han tycker det är mysigt att dricka lite vin och äta ost och kex, men säkert inget måste. Jag tror det är precis som du säjer att det är bra mycket enklare att sluta helt, då vet man att det är nej och inget annat, men i min enfald trodde jag nog att det skulle funka med något glas för det är mysigt, så som så många andra kan. Inte bara fortsätta fylla på tills man inte kommer ihåg hur man kom i säng.

Det kan han och jag har inget ont av om han tar en öl för jag är öndå inte så förtjust i öl, det är mer vinet som lockar mig.
Hag vet iofs att han tycker det är mysigt att dricka lite vin och äta ost och kex, men säkert inget måste. Jag tror det är precis som du säjer att det är bra mycket enklare att sluta helt, då vet man att det är nej och inget annat, men i min enfald trodde jag nog att det skulle funka med något glas för det är mysigt, så som så många andra kan. Inte bara fortsätta fylla på tills man inte kommer ihåg hur man kom i säng.
Har 6 dagar kvar till 21 och lovade jag mig själv att göra en utvärdering. Idag ser jag redan det positiva. Jag bryr mig mer om mina katter, jag sköter huset bättre, jag går upp på morgonen, jag har fått bättre hy redan och ser mkt piggare och inte sliten ut, detta har även andra lagt märke till trots att ingen ens vet om problemet och inte heller att jag tagit denna time ont.