Sitter ensam,mannen renoverar sin hemgård ute i en by,dit vill jag aldrig flytta,han har aldrig frågat hur jag tänker,satsar all energi och pengar på sin hemgård(ett gammalt hus),kommer inte hem på kvällarna,håller ihop med sina barndomskompisar och jag känner mig ensam ,övergiven och lämnad.Nu skiter jag snart i det här och tar fram repet......

Vändningen

Repet, eller A, eller vad som är sällan en lösning...

Det du skriver väcker bara frågetecken för oss som inte vet hur ni har det.
Har du suttit ner med mannen en kväll i lugn och ro och berättat vad du känner? Har ni pratat om framtiden och vad som gör er båda lyckliga? Han kanske inte har frågat vad du tänker, men har du berättat vad du känner och hur du tänker? Ibland är det inte alltid så lätt att läsa tankar, därav är det ack så viktigt att ha en god kommunikation. Prata igenom vad ni har för förväntningar på varandra, vad ni vill.

En till fundering; hur ser ditt eget sociala liv ut? Har du vänner att umgås med när din man inte är i närheten? Bara så ensamheten inte enbart är beroende på närvaron av din partner.

Å sista funderingen; åker din partner iväg och fixar saker för att han vill, eller åker han hemifrån för att det finns något där han inte vill?

Annapannasanna

Nej, varken rep eller alkohol är någon bra idé. Däremot fick du ett bra råd av "Vändningen" att försöka prata med din partner. Eller kanske någon annan som du litar på. Det går alltid att förändra en situation - när livet känns som mest hopplöst finns det alltid en möjlighet till förändring. Fortsätt skriv här - det är ett första steg mot något nytt som kan ta dig ur den situation du inte vill befinna dig i. Kram Annapannasanna

Annapannasanna

Nej, varken rep eller alkohol är någon bra idé. Däremot fick du ett bra råd av "Vändningen" att försöka prata med din partner. Eller kanske någon annan som du litar på. Det går alltid att förändra en situation - när livet känns som mest hopplöst finns det alltid en möjlighet till förändring. Fortsätt skriv här - det är ett första steg mot något nytt som kan ta dig ur den situation du inte vill befinna dig i. Kram Annapannasanna

tintin05

Ingen ide att prata med min partner,får bara höra att jag är en idiot!Funderar,ältar,tänker,vad är meningen med livet?Måste försöka kravla upp från detta djupa ,mörka.

Annapannasanna

Kämpa på! Det är tungt och jobbigt men du kommer att klara det! Finns det någon annan du kan tala med? Innan jag hittade det här forumet pratade jag med jourhavande präst (jag är inte troende jag var bara väldigt desperat) och jag fick en hel del kloka ord på vägen som gjorde att jag fick energi till att hitta hit.