Hallon82

Finns det fler som blir totalt förändrade av alkohol när man druckit så mycket att man är aspackad. Jag blir jätte konstig av alkohol börjar bråka tjafsa gör bort mig totalt. Sen minns jag inget dagen efter vad jag gjort och sagt ens. Jag får ångest varje gång jag blir så. Jag känner att det inte är jag när jag blir så. Nykter är jag hur snäll och trevlig som helst. Jag blir koko av alkohol. Jag har bestämt mig att sluta dricka. Jag kan sällan dricka lagomt. Jag skäms hur jag blir för jag får höra dagen efter hur jag varit. Känns som jag skämmer ut mig in för alla.

Hej. Jag känner igen mig i vad du säger och det är just när det drabbar mina nära som det är extra tufft att man blir personlighetsförändrad på det sättet. Vi är fler som är i samma sits. Jag är själv i början på tankegången att jag inte vill dricka och att du skriver här känns som att du också har tagit ett första steg?

Ett mycket bra beslut.
Jag vart likadan de sista aktiva åren. Jag vart svartsjuk, avundsjuk, provocerande, provocerad, ledsen, deppig, fick självmordstankar och blev misstänksam, orolig, dramaqueen etc etc.
Nu, efter drygt 10 månader har jag vunnit tillbaka en väldigt mycket starkare och klokare Dee än innan hon utvecklade sjukdomen.

Hur ser du på din nyktra resa?
Vad har du för plan för att lyckas hålla din nykterhet?

Välkommen hit,
Dee