737_max_8

Är nu 46 år, har druckit sedan jag var 18,19 cirka 2-3 gånger i veckan. Mängderna har bara blivit större och större genom åren. Jag har fru och barn och fungerande karriär. Konstigt nog en bra karriär. Jag anses väldigt duktig inom mitt område och har enbart nöjda kunder. Det är så konstigt tycker jag
Jag dricker (eller drack) en normal vecka 1 flaska sprit 70cl eller en 1 liter, 3 liter vin och ett antal starköl. Detta har lett till att jag är överviktig, sover dåligt, är astrött mest hela tiden, jobbar mycket hemifrån, mer hemifrån än vad jag vill. Jag går aldrig på krogen, jag dricker mest i hemmets lugna vrå, men eftersom jag tål så mycket är det ingen som nog sett mitt pimplande som ett problem. Julen var hemsk, jag köpte alkohol för flera tusen spänn, vi skulle ju få några gäster. Så jag passade på att köpa stora mängder till mig själv. Jag drack stora mängder varje dag i ett par veckor, På nyårsafton fick jag nog. Inte som ett nyårslöfte.Bara kände att det är nog nu. Så det sista jag drack var ett par glas vin på nyårsafton.
Problemen med Boeing 737 Max har påverkat mig hårt. Efter kraschen i Etiopien drack jag sprit på nätterna samtidigt som jag höll kontakt med kunder ute i världen. Dyngrak. Jag skulle vilja byta bransch, men det blir nog svårt. Hade som mål att sluta dricka när den blir godkänd och kommer i trafik igen, men så kan man ju inte tänka insåg jag.

Jag får lycka till nu ...

Funderar hur det går för dig med nykterheten. Har du klarat att hålla nollan sedan du skrev ditt första inlägg?
/Mrx