Nej..nu har det gått ganska illa. Jag slutade åter dricka i januari men som vanligt på våren så vill jag inte vara nykter längre. Nu tog jag en ganska dyr utbildning som motivation. Det gick ganska bra. Men våren kom som sagt. Sedan talade jag och min läkare om antidepressiv medicin, vilket jag fick. VOXRA. Denna gav endast obeskrivlig ångest och mer drickande. Semestern i juli funkade och även Grekland i Augusti. Men har inte varit helt nykter en kväll. I själva verket har jag gjort stora misstag i relation till utbildningen jag går. Jag har egentligen ingen riktig motivation att sluta dricka, det blir en ond cirkel. Nu är det oroligt kring jobbet med. Nya ägare osv. Motivationen att sluta dricka minskar bara av det. Men en dag orkar jag kanske inte längre. Jag skulle ta paus över sommaren på min beroendemottagning. Men jag gick aldrig tillbaka. Jag ringde inte efter semestern. Vad får mig att bryta detta? Verkar ju helt omöjligt. Var nykter 9-10 månader och efter att jag började om efter det så blev det aldrig samma nykterhet mer.
Stephen