Hej,
Jag är 35 år gammal. När jag dricker för mycket alkohol blir jag en annan person. Jag överdriver mina egna kompetenser och ibland ljuger jag för att göra mig själv mer spännande än vad jag egentligen är. Jag vet att detta är ett tecken på att jag har dålig självkänsla - i vardagen går jag runt med så mycket självkontroll och tillåter mig inte att känna mig bra eller åtråvärd, men när jag får alkohol i blodet kan jag plötsligt tycka om mig själv - och jag tror mina lögner och överdrifter kommer in i bilden för att förstärka denna känslan ytterligare.
Det ger mig självklart en fruktansvärd ångest dagen efter att jag har druckit, eftersom jag inte gillar att jag blir oärlig, att jag framhäver mig själv och att jag uppför mig mindre kontrollerat än jag gör till vardags. Dessutom har jag ofta minnesluckor efter att jag har druckit då jag inte slutar att dricka när jag borde, men får i mig för mycket. De gånger som jag lyckas kontrollera mitt intag kan jag ha de bästa kvällar och må utmärkt dagen efter, men problemet är att jag inte märker när jag går över gränsen. Jag borde kanske inte dricka alls, men drömmer om att kunna finna ett sätt att skapa balans istället. Att det blir mindre skillnad på vem jag är nykter och vem jag är berusad, samt att finna ett sätt att inte gå över gränsen och vakna med obehagliga minnesluckor och känslor i kroppen orsakade av min personlighetsförändring. Är det andra som har det som jag och som har funnit en balans, ett sätt att kunna eliminera de ångestfyllda dagarna utan att helt säga adjö till alkohol?
Mvh