Idag är jag ledig från jobb och ska fixa lite här hemma, jag är orolig över hur jag ska klara helgen utan att dricka. Först är det ju den obligatoriska Fredags myset då det alltid finns lite vi med i bilden. Jag måste kunna fixa till detta så vin dricker något annat ikväll, vet ju att sambon förstår men jag ska övertyga mig själv,det är värre. Jag måste helt enkelt bara hålla fast vid mitt beslut om totalt 0 i alkohol, jag har ju klarat 2 dagar nu samtidigt som jag känner mig väldigt i obalans vad gäller mitt humör. Det handlar nog i första hand om detta att det är helg och jag är så rädd för att inte klara av den så som jag vill. Måste även avboka kompisarna på krogen inför morgondagen (vi brukar träffas ett par tim på lördags eftermiddagarna) och kolla tipset samt trav, då blir det en del öl så klart. Men jag ska som sagt inte delta i detta imorgon! Frågan är bara vad jag ska ersätta det med? Ja det är en massa förändringar som jag inte ens tänkt på, som jag måste göra för att jag ska lyckas med min nykterhet. Låter kanske präktigt, men just nu är det skakigt och jag måste noga överväga varje steg och intala mig vad jag har för mål. Ha en bra dag!!