Eftersom jag har bakgrund inom vård och kontakter med diverse personer inom olika områden så kan jag inte kontakta typ beroendecentrum eller vårdcentral. Jag känner mig helt maktlös!! Om det kommer ut: beroende, alkoholist eller vad det må vara så är jobbvägarna stängda för mig.
Jag vågar inte söka hjälp för då blir jag helt utan jobb!
Finns det bra läkare i Mälardalen som kan se mig , vara diskreta och ev skriva ut mediciner mot alkoholen?? UTAN registreras på sin vårdcentral!! (som är inport till atlt).

Har genomfort en GPS (magsäcksop ) .. hade INGA problem med alkohol innan!!!

Vill nu bara ha en livlina… har såååååå mycket att förlora om det kommer fram till "allmänheten".

Vill ha hjälp!!!!

Kan någon ge mig ett råd ?????

Zorro

Hej rött_gift. Kan förstå problematiken med att inte vilja/kunna söka hjälp av skäl som du skriver, men är det en känsla eller en realitet? För nog måste väl sekretess gälla även i Mälardalen? Annars har vi ju "fritt vårdsök" i landet så du kan ju söka hjälp i angränsande län, kanske?
Om du söker hjälp i ditt eget län och det kommer ut till "allmänheten" så begår ju faktiskt någon ett lagbrott!

Tänkte tipsa om tråden "Gastric bypass, någon?" men ser att du redan hittat den.

/Z

Kan inget om vården, men ville inte själv söka hjälp. Det gick att sluta ändå. Till slut och med några misslyckade försök i ryggen. Kanske inte världens mest raka väg heller, men jag bytte mot a-fritt. Hade inget hemma. Kunde inte dricka hemma eftersom min sambo visste att jag skulle sluta och då gick det till slut. Lever du ensam?
Tycker i och för sig att det är bra att söka hjälp och att det är fullt förståeligt att det är jävligt svårt att sluta ensam så jag hoppas att det kan finnas någon som har ett klokare råd. Vill bara skriva att det gick! Jag trodde nästan det var omöjligt men plötsligt gick det och när jag återföll så var det kortvarigt eftersom det inte gick att börja om och jag då varit utan tillräckligt lönge. Hoppas du hittar en väg snabbt.

hedda2323

hej
det finns privatpraktiserande som du kan ta hjälp av, psykologer eller terapeuter, läkare kan skriva ut på gula pappersrecept så det inte figurerar i journalen. Tabletter hjälper bara i kombination med någon psykologisk metod, endast tabletterär verkningslösa omdu intehar en psykologisk motivation också.Lycka till.

sol_katt

Jag har också ett jobb som gör det omöjligt för mig att söka hjälp - varken hos vården eller t ex AA. Klarar jag inte detta själv är det kört. Tur att internet finns.