Hej på er!
Första gången jag skriver, är medlem sedan ett antal månader tillbaks, hösten 2020 började jag tänka på mitt Vin, det är för mycket av min mjuka goa vän Vin, som jag älskar!!
Ja, har läst så mycket här som jag känner igen mig i!
Mmm, Ja, tiden går, tankarna finns att backa, jag som aldrig under min uppväxt, som vuxen upp till klimakteriet tyckt om onyktra personer i min omgivning, Far, bröder, min älskade A, ja alla!! Och vad hände?
Jo, jag gick in i den berömda väggen när jag var precis 50+ och lugnet infann sig med ett glas vin till en början, bytte jobb, hämtade mig, föräldrar gamla o sjuka ovanpå jobbet jaa tyvärr många anledningar till att öka på ett glas vin till två tre och till Slut en flaska,,, per dag, eller två ,,,
Och här är jag idag,,,
Bröt foten för några veckor sedan, Är helt utan abstinens alls efter det då jag inte kunnat o haft möjligheten till mitt älskade vin, dricker jag då för mycket om jag inte har känningar av att avstå?!? Så dumt, det vet jag, men mitt underbara mjuka sköna vin ,,,!!! Saknar det, massor!!

Hej och välkommen! Bra att fundera, låter som att det var på väg att eskalera, kanske skönt att du fick möjlighet till paus. Om det blir en flaska varje gång man dricker så måt men inte bra av det enligt min egen erfarenhet.. Och den där saknaden tror jag har med det psykiska beroendet att göra, den går över. Det finns så mycket annat skönt och gott i livet än alkohol..