Nu har jag inte druckit sen 1 augusti. Jag har druckit x antal öl varje dag i ett år. Jag vill sluta dricka. Men idag har jag känt ett stort sug hela dagen fast jag har gjort saker

Ta med dig alkoholfri öl och säg att du kör ett hälsoryck innan sommaren. Eller säg att du kör vit månad. De flesta bryr sig mindre än man tror om ifall man dricker eller inte. De enda som tjatar om att andra ska dricka är personer som själva har riskkonsumtion tror jag.

@Qwer1 Precis som Kennie skriver så bryr sig de flesta mindre än man tror om man dricker eller inte. Men man kan alltid säga att man kör en vit period/månad, ska upp tidigt nästa dag och göra ngt så jag behöver känna mig pigg, man kan alltid köra bil dit (om man nu har körkort och bil såklart :-))

Trillar alltid tillbaka till bärsen..
jag har varit som längst 30 dgar. Sen var det fest med grabbarna

Nu ska jag spola borsten och drick utan alkohol.
Kanske blir jag piggare av det. Sedan sparar jag ett par tusen per månad som jag kan hitta på något roligt för eller köpa något fint

@Qwer1 Jo, jag mår bra. Nu 75 dagar nykter och det känns jättefint. Deltar i fester o middagar och har roligt fast utan alkohol. Funkar hur bra som helst, faktiskt.
Saknar inte ångest och minnesförluster ett dugg. 😀
Borde gjort detta för längesen…

@Amanda L låter ju toppen. Snyggt! Jag startar 15 maj min första nykterdag. Funderar på att göra den där vecko listan som finns att göra här. Vad den nu heter😎

@Amanda L låter ju toppen. Snyggt! Jag startar 15 maj min första nykterdag. Funderar på att göra den där vecko listan som finns att göra här. Vad den nu heter😎

@Qwer1 Tålamod! Ja, de första dagarna brukar vara jobbigast. Det är din beroendehjärna hjärna som vill ha sprit. Den kommer att tystna vartefter om du inte dricker. Håll ut ett tag till, ät dig mött, sov, ta promenader, se på film. Allt som kan lindra😌