Hej på er där ute. Jag har gjort något som känns kommer förstöra mitt liv, jag drack 2 glad vin och 4 öl igår. Sen satte jag mig i bilen och skulle "bara" köra hem 300 m det slutade att jag kraschade in i ett träd och hör ligger jag på sjukan. Snälla jag behöver era stöd. Jag har sådan ångest. Vet inte hur något blir.. Polisen har inte varit här och jag har kvar mitt körkort. Min promille låg på 2,3. Jag vet att jag har gjort fel ni behöver inte förklara de för jag skäms och har ångest. Men jag vet inte vad som kommer hända eller vad jag ska göra. Allt känns bara skit. Jag klarade mig fint och skadade ingen mer än bilen , ligger fortfarande på sjukhuset för observation bara. Jag vill ha hjälp och stöd. Vad tror ni händer med mig ju ?
Det är dags att göra en förändring.

Hej Ekinaj,
Det du måste göra först är att komma till insikt om att du har ett problem. Genom att identifiera problemet kan man sedan börja jobba med det. För det finns en lösning och du kan komma dit. Men du måste se problemet. Här har du nog en bit att vandra. Man får inte 2,3 promille av 2 glas vin och 4 öl, det vet du nog ;)
Oavsett vad som händer nu så är det bara att göra som dom säger. Får du fotboja, ja då är det bara att köpa läget. Det är nu resan börjar mot ett nytt liv för dig. Om du verkligen vill själv.
Stort lycka till.

Macadi

Det finns inte mycket du kan göra nu.
Förstår absolut din ångest, den måste vara vidrig - men försök att vända på resonemanget här. Du HADE kunnat ligga där i sjukhussängen med vetskapen om att du tagit livet av någon. Tänk om en familj kommit i din väg - mamma och pappa med 2 små barn i vagn på väg hem från en bjudning. Fyra personer till som legat och kämpat för sina liv nu i en annan del av sjukhuset....
Nu hände inte detta - du hade en otrolig tur som blev stoppad av ett träd i stället! Inte ens DU blev skadad - det enda som blev skadat är en bil, och vad gör det om 100 år??? :-)
Du har haft tur, otrolig tur! Du gjorde ett misstag, det gör vi människor ibland....så är det bara - men du har inte gjort NÅGONTING som inte går att ställa till rätta och du har INTE förstört ditt liv.
Du har nu världens chans att få hjälp och jag lovar dig att det inte kommer att bli så jävligt som du just nu ligger och föreställer dig. Du är nämligen inte unik. 1000-tals människor har gått igenom det du gör just nu. Du kommer att få all hjälp du behöver så bara acceptera och ta emot hjälpen.
Man sätter sig inte i en bil med 2,3 promille om man inte har alkoholproblem - så är det bara! Alkoholproblem är en sjukdom, men som tur är går den att bota! :-)
Kram på dig!

Leverjag

Hur går det för dig? Hoppas du läser och skriver mer här. Det är bra och många vill stötta och peppa.

Kram