Hej trojja här
jag har aldrig skrivit i den här gruppen, bara gruppen för anhöriga som dricker.
jag kan inte påstå att jag har alkoholproblem... det klassiska dricker jämt, osunda konsumtioner mm
MEN!! För min egna del så mår jag inte bra av den lilla konsumtionen jag får i mig en så kallad aw på fredagen.
Jag mår så illa, det räcker med knappt en öl, eller ett halvt glas vitt vin ( kan inte dricka rött, kräkningar av det )
Jag blir sjuk, influensa liknande symtomer, ångest osv osv i ca 2 dagar. Sist drack jag 4 glas vitt vin ute. Till det åt jag och tog flera glas vatten till... jag mådde illa under tiden men ja ignorerade det. Vaknar dagen efter och är helt slutkörd, i gen ork mår illa, o nästan samma sak den 2 dagen
För ca 1 år sedan så va ja ute utan alkohol, dansade ändå och hade bland de bästa utekvällarna sedan länge...
jag känner mer o mer att min kropp orkar inte längre... och jag misstänker jag är allergisk, eller saknar enzymet som bryter ner alkohol...
jag kan tycka det känna lite synd att inte ens kunna ta en öl o må bra... men nu klarar jag inte ens den lilla konsumtionen.
Men det är bara aceptera att mi kropp o knopp funkar inte tillsammans med varken en öl eller ett glas vin en kväll