Det är dags för en uppdatering, igen!
Jag har inte skrivit på ett bra tag nu, men det betyder absolut inte att jag på något sätt gett upp eller att jag inte når framgång. Jag kommer på mig själv lite då och då om att det är dags, men sen kommer jag av mig med någon av alla mina aktiviteter jag börjat fylla min tid med. Sådana aktiviteter som ska få min uppmärksamhet på annat än på alkohol och mitt drickande.

Jag noterar faktiskt dag 72 utan en droppe alkohol idag. Det är något jag själv är sjukt stolt över! Jag trodde i början inte att det skulle komma att fungera, men jag har lyckats hitintills. Och jag har lyckats hitta små knep i de situationer jag vet att jag tidigare "trillat dit". Och det har funkat!

Jag funderade på om jag skulle lagt detta inlägg i nästa forumgrupp - Det vidare livet - men jag tror jag hänger kvar här ett tag till. Jag ville förändra, det vill jag forfarande. Jag satte som mål att inte dricka något fram till april. Nu funderar jag allvarligt på att förlänga det, livet ut faktiskt. Jag har under dessa 72 dagar helt enkelt kommit till min egna insikt om att alkoholen egentligen inte behöver ha en självskriven plats i mitt liv. Visst, den har haft betydelse och varit rätt så central i vissa (sociala) sammanhang. Men jag har också under dessa 72 dagar lärt mig en del knep hur jag kan kringgå den. Och ärligt talat, jag börjar mer och mer inse att jag faktiskt inte behöver den för att fortsätta leva mitt liv, med det innehåll som gör mig glad och lycklig.

Jag ska absolut inte ta ut någon seger i förskott. Det är långt kvar till 'livet ut'. Men jag vill tro på att förutsättningarna finns där för att lyckas!

På återhörande // K

@Kvarsta
Grattis till alla dina dagar 🥳 👍🥳 Så bra gjort!
Jag funderade länge innan jag bytte grupp, det blev när jag ungefär hade 6 månader o det började kännas som att mycket handlade mina andra tankar o funderingar o bekymmer i livet!
Men jag märker att jag skriver ganska mycket om det a-fria i alla fall - speciellt i inlägg i andra trådar. Tror inte att det finns något rätt eller fel, byt när du känner för det 🥰
🤗 Kram till dig o alla er andra forumvänner från mig!