Hej! Jag är en ny användare här som sökte mig hit för att jag är så otroligt ensam i mitt alkoholproblem.
Jag har berättat om det för min sambo men han förstår inte och brukar alltid föreslå att vi ska dricka vin och dylikt.
Så här är det!
Jag dricker alkohol 1-2 gånger i veckan, om vi bara är hemma på helgen så dricker jag max 1-2 glas på kvällen ibland o ibland inget alls. Problemet är om vi ska iväg på en middag eller ha middag eller något. Då brukar jag dricka vin när jag sminkar mig (även om klockan är typ 13) och sen fortsätter de. Väl på middagen sen så är ja relativt salongsberusad och fortsätter dricka vin och blir sen ganska full. Min sambo kan också dricka men han vill aldrig "dra vidare" då utan vill hem o kolla film medan jag vill FESTA och försöker desperat att hitta ngn att festa med. Dagen efter har jag sån ångest dels för att jag är så bakis och dels för att alkohol innehåller så mkt kalorier, försöker även gå ner i vikt men de händer inget på grund av detta. Kan lätt sätta i mig 3-4 flaskor mellan 16-02.
Nu har jag inget sug, skulle aldrig kunna dricka alkohol dagen efter o vill inte dricka nu. Mitt problem är att jag inte kan sluta i sociala sammanhang, kan även nämnas att jag skäms över min kropp, då hjälper alkoholen till att glömma det när ja är bland människor, hemma behöver jag inte gömma den på samma sätt.
Jag vill kunna dricka ibland men då max 3-4 glas men jag hittar inte den där stoppknappen, jag blir så manisk o bara häller i mig alkohol.
Har någon annan varit eller är i samma sits???