Glad/uppgiven att ha hittat hit...har vetat ett bra tag att jag druckit för mkt. Det började sommaren 2010 med en semester med väninnorna. Sen träffade jag en person som under 2011 och 2012 ofta "kopplade av" med ett glas prosecco ( vilket aldrig var ETT glas ). Efter det började jag själv att dricka vin, för att koppla av, efter jobbet. Och nu är jag här. Bor sedan ett par år i ett land där man köper öl, vin & sprit i mataffären så visst fan slinker det ner div flaskor varje handling....

Det jag mår mest dåligt över, förutom min plufsighet och viktuppgång, är min sambos "neddragning" i träsket för att jag ska "må bra". Jag har fått honom att sällskapsdricka med mig. Han får inte ens dricka pga div sjukdomar. Jag hatar mig själv men rättfärdigar "mitt" drickande med de svårigheter jag har här. Jag vill inte leva så här. Jag hoppas att denna sida ska ge mig en kick/support. Kan inte diskutera detta med vare sig familj eller vänner.

Välkommen hit! Här på forumet kan du läsa och få stöd av andras berättelser och erfarenheter. Ska ni inte försöka er på en vit period sambon och du? Du kan ju vara stark för hen om det är farligt att dricka. Testa a-fritt om vanan är svår att bryta.