Hej.
Det här inlogget var det andra jag registrerade, tyckte det var för pinsamt att börja skriva igen under samma. Då. Det var för kanske ett år sedan? Det första minns jag exakt när jag registrerade, 2012, efter en fruktansvärd jävla fylla hemma hos en granne.
Nu hade jag exakt samma instinkt, efter ännu en blackoutfylla, när jag till råga på allt var värdinna, dvs jag ville registrera mig under ett nytt namn för att ta bort det pinsamma som hänt förut och starta på nytt.
Men jag är inte ny, jag har slutat dricka fler gånger än jag har fyllt år.
Jag skäms något så fruktansvärt och här sitter jag. Tre av mina barn är vakna och jag sitter med dem i soffan, gick upp första av alla för att fixa i ordning i köket och göra bot.
Skam, skuld, minnesluckor, repeat.
Är så trött. Skäms något så fruktansvärt. Är antagligen fortfarande full sen i går så jag har inte ens koll på allt än.
Den värsta känslan? Jag kan inte lita på mig själv längre. Alls. Nästvärsta? Min mans blick när han väckte mig i går när jag hade somnat i en av barnen sängar.
Nu ska jag dricka kaffe och städa lite till.
Fy fan vad jag hatar mig själv. Minns nästan inget från i går. Gud. Hur ska jag orka leva?

Frau Fröken

Mina barn måste ju ha förstått att jag var full i går. Det är första gången.
Hur fan kunde det bli så här?
Hur fan kunde jag tillåta det här att hända?

Frau Fröken

Jag har pratat med min man nu som säger att det inte var så farligt. Jag vet att han bara vill vara snäll.
Jag är i desperat behov av feedback från er andra. Lika bra att erkänna hur svag jag är och vilket enormt bekräftelsebehov jag har. Klarar inte av att gå till AA så jag måste göra den här resan här, tillsammans med er.

Levande

Bra att du pratat med din man, så nu är det upp till dig att ta första steget. Så slå följe med oss andra, kram och nu tar vi ett steg

Synd att du skriver att du "inte klarar av att gå till AA".
Själv hade jag aldrig klarat av att bli nykter på egen hand. Det är tyvärr ytterst få som kan.
Om du verkligen, jag skriver det igen, verkligen vill bli nykter och göra en livsstilsförändring är det enklaste sättet att lyckas genom AA.
Jag var där du är nu och vet hur det känns. Jag behövde få tillbaka hopp och min värdighet. Det fick jag genom att träffa andra (många) som lyckats genom att våga sträcka ut sin hand och be om hjälp. Kom ihåg att man hjälper faktiskt andra genom att själv be om hjälp..
På söndagar har AA extra många möten. Leta gärna efter ett lämpligt möte på aa.se
Stort lycka till och kram från en som snart har ett års nykterhet och mår bättre än jag någonsin gjort i hela mitt liv :)

Fidoli

Var bor du någonstans? Jag bor i Stockholm och är i precis samma sits som du. Bor du i närheten går jag gärna dit tillsammans med dig

Frau Fröken

tyvärr inte i Stockholm, känns som att det hade varit lättare att behålla sin anonymitet där och även hitta speciella kvinnomöten. Jag har som sagt slutat dricka så många gånger att jag helt har tappat räkningen. Har fortfarande så oerhört mycket ångest. Värst är nog faktiskt att jag för första gången i djupet av mitt hjärta känner att jag inte kan lita på mig själv när jag dricker. Vad som helst kan hända. Vad är det som gör att jag börjar igen? Jag blir så jävla förtvivlad när jag tänker på det. Jag förstår att jag självmedicinerar och jag hade tidigare i mitt liv bulimi som jag lyckades sluta med på egen hand. Jag har liksom INGEN förmåga till självomhändertagande. Vet bara hur man tar hand om andra hela tiden. Jag har liksom inte de grundläggande kunskaperna för att ta hand om mig själv. De enda sakerna som jag har kommit fram till lindrar den där undermedvetna smärtan är mat eller alkohol. Men båda skadar mer än de lindrar och man får betala ett så sjukt högt pris för de där få timmarna av tystnad i själen/hjärnan. Hur vet man när det är nog? Hur vet man att den här gången ska jag fixa det? Jag har inget förtroende för mig själv. Och jag förstår att det börjar med att sluta dricka, det är så enkelt, men som den bekväma människa jag är så har jag nog alltid inbillat mig att FÖRST kommer insikten/beslutet och efter det så blir det lätt att sluta. Nu börjar jag ana att jag måste göra det hårda jobbet själv först för att sen nå fram till insikterna. Helvete. Jag kan inte för mitt liv förstå varför jag inte är nöjd med mitt liv. Jag har det bra, jag har faktiskt det. Allt yttre är på topp, men det är som att något är sönder inne i mig och jag kan inte laga det.

Fidoli

Jag vet precis vad du menar, detta med att inte kunna lita på sig själv.
Det är som att man är besatt. Ibland kan jag gå hela dagen helt bestämd på att jag inte ska dricka och sen vips har jag varit på Systemet.
Eller druckit dubbelt så mycket som jag trodde.
Jag har också haft ätstörningar i perioder som gått över. Låt oss hjälpas åt att ta dag för dag till att börja med så kan man ta tag i resten sen.
Hur länge har du varit nykter? Jag är på dag 2.

Frau Fröken

Jag är också på min andra dag, har startat om appen. Igen. Ja, nu kör vi dag för dag. Ska tyvärr åka och hälsa på väninnor i en annan stad den här veckan och det har alltid druckits mycket vin under våra träffar. Tänker förklara för dem att jag inte orkar med ångesten mer och att jag inte vill riskera våra få dagars umgänge med att behöva gå omkring och vara bakis. Vågar inte berätta hur illa ställt det faktiskt är.

Frau Fröken

kunde inte stå emot de där tre öppna flaskorna i kylen längre. Min "officiella" tanke - jag vill bli av med dem, de måste bort. Samt: de kostar 249 kronor styck, jag kan för fan inte slänga 750 spänn. Men det borde jag ha gjort. Satan.

Klok.kvinna

För jag känner ju igen. "Inte fan kan man slänga bort..." "Nog fan måste man få unna sig att lyxa med fri champagne", när man hade turen att bli uppgraderad till 1:a klass på flyget.
Det ÄR skitsvårt. Ena dagen tycker jag det är pieceofcake, nästa dag vet jag inte vad som hände, full vid 18. Men min tröst är att jag totalt sett minskat mitt drickande genom att bli medveten. Men medveten får ju inte ge ännu mer ångest så jag räknar alla flaskor jag INTE dricker. DE är min framgång. De andra glömmer jag.

Bollan

Upp på banan igen! Gjort är gjort! Hjälper inte att älta det som redan skett! Se nu fram mot en ny dag i morgon, en dag i nykterhet!
Du har viljan! Du kan, du duger och du vill!!! Styrkekramar till dig!