Jag är snart 40 år och har druckit för mycket i perioder sedan jag var 20. De flesta misstag och dumma val jag har gjort har skett på grund av alkoholen.
För mig har det blivit så att alla speciella stunder är förknippade med alkoholen och andra speciella stunder, som att vara med mina barn till exempel, känns meningslösa om jag inte får dricka. Jag har helt enkelt programmerat min hjärna att det enda som verkligen är meningsfullt är ett rus, inget annat spelar någon roll.
Mina tre döttrar bor med mig varannan vecka och jag har ett ganska krävande arbete med bra lön. På något sätt lyckas jag pussla ihop det med drickandet, men till ett högt pris. Jag har många gånger druckit på jobbet och sprayat rumsdoft på mitt kontor så att ingen ska känna lukten. Och jag har kommit undan med det hittills.
Den senaste månaden har jag börjat tappa kontrollen, trappat upp mängden alkohol för varje dag och vaknat med minnesluckor. Jag har också vaknat med blåmärken och skador efter att ha ramlat i lägenheten. Sedan har jag duschat och åkt till jobbet med en otrolig ångest, men ingen har märkt något på jobbet.
Barnen däremot, de märker. Ibland kommer jag inte ihåg vad jag har pratat med dem om kvällen innan så då låtsas jag komma ihåg och låtsas vara som vanligt. Förut brukade min mellandotter be mig att inte dricka så mycket när hon såg att jag tog en öl, men det har hon slutat med. De pratar inte med mig om det.
Och jag skäms som en hund, hur kunde jag hamna här? Snälla hjälp mig med goda råd för att bli och förbli nykter.
Jag har även skapat en blogg för att beskriva min nykterhetsresa https://gollum2016.wordpress.com/