Så ligger jag här. Klockan är 05.02 och jag har återigen kommit fram till att jag måste ta bort, begränsa mitt drickande. Det har blivit för mycket och jag dricker för att dämpa ångest och stress. Har det bra i mitt liv men förstör det för mig själv genom att inte orka, få jag dricker för mycket och för ofta. Har sånt begär att bara fly just nu av någon anledning. Mår bra de dagarna jag inte druckit dagen innan men är totalt slut, dränerad och ovillig att göra något konstruktivt de dagarna jag druckit dagen innan. Vill mest bara ligga i min säng och slösa bort livet. Men varför?

Detta måste jag komma ur och jag vet vad jag måste göra. Har lyckats förr. Rekordet ligger på drygt 10 månader och nog blir det tufft, men det är värt det. Vill inte leva då här och behöver all energi jag har för att orka. Vill leva, inte överleva.

Ingen har en aning, så skamsen och kan verkligen inte berätta för någon. Men som tidigare så vet jag att ni finns här. Att det hjälper enormt att få skriva av sig. Att checka av mig själv. Det kommer bli bra.

Nu ska jag försöka somna om, skriver igen när andan faller på eller när hjärnan skriker efter att fly.

@Ensam1984 såg att du startat en ny tråd. Detta kommer går bra, du har ju gjort det förut! Finns så många ljusa sidor som är mer långtgående och solida med nykterhet.