Idag skall jag inte dricka vin till lunchen. Inte heller till middag. Jag vill så gärna komma ur det här. Jag brukade älska känslan av ett glas vin i kroppen, nu tycker jag att det är obehagligt. Jag är Bipolär typ 2 och kan se olika mönster i hur jag dricker beroende på vilken fas jag är i. Är jag på noll har jag ingen ångest. Just nu är jag på noll vilket gör att jag är ganska stabil, är starkare. Jag äter också Sertralin och har precis börjat fasa ut det eftersom min långvariga förlossningsdepression är borta. Vill vara helt ren, utan medicinering. Har gått upp 10 kg och det gör mig ledsen, antar att det är både a, antidepressiva och mat. Vill gå ner dem. Håller tummarna att det blir en bra dag för oss, tänker på er!

Li-Lo

Kanske dag 2 idag? Vad fint att du är här, alla ni som väljer att dela med er skapar en enorm kunskapsbank. Det finns något för alla. Du beskriver att du vill göra en livsstilsförändring där alkohol är en nyckel. Det låter som att du gjort en rejäl inventering och nu är beredd att ta ytterligare steg mot ditt mål. Fortsätt gärna att berätta hur det går för dig.

Igen, välkommen
Li-Lo
Alkoholhjälpen

Svartvit

Jag äter också medicin (antidepressiva) som jag gått upp i vikt av, men då kombinerat med alkohol och utemat. Jag har inte slutat dricka helt men jag har gått från att dricka 3-4 gånger i veckan (ibland ännu mer) till att dricka kanske 2 gånger i månaden. Man äter nästan automatiskt nyttigare när man inte dricker, och orken till att träna kommer också! Jag tänkte bara skicka en liten hälsning så du vet att du inte är ensam, jag kämpar för ungefär samma sak som du. Hoppas det går bra för dig, lycka till! Kram