Ny här med egen tråd. Har dock läst många inlägg sedan jag hittade forumet för några veckor sedan.

Bestämde i tisdags morse att det får vara nog nu. Kände inte ens ett sug de första dagarna, ett par värktabletter mot huvudvärken bara. Efter att ha läst mångas berättelser förstod jag att lockelsen säkert kommer att dyka upp. I går längtade jag, men tack och lov infann sig aldrig tillfället.

Nu önskar jag lite pepp när suget sätter in. Har förstått att det finns många, många i samma situation som jag. Att det hjälper att läsa om andras erfarenheter och se responsen de får känns stort.

Hälsningar en lyckligt gift kvinna med ett bra jobb och flera fina (vuxna) barn. Så varför?

Haha Vinäger! Fattar precis vad du menar med pliktfylld. T.ex när du skriver vill jag ju skriva nåt svar, men hittar inte alltid tid och ord. Och så finns det ju så många härinne som är så trevliga och intressanta på alla sätt och vis, men det är en sån enorm produktion av inlägg så det är svårt att hänga med som jag kanske skulle vilja. Tycker att det är svårt att kommentera bara ett inlägg. Vill ha helheten, åtminstone de senaste inläggen. Men glad att det finns kloka, aktiva, trevliga Forumhjältar som välkomnar nya och tar ansvar.
Hur som helst, vad skönt att du är tillfreds. Ha det så bra!

@Vinäger Tillfreds är ett utmärkt ord!

Jag känner igen det dåliga samvetet eller vad jag ska kalla det med att inte hänga här lika mycket och att jag vill svara i så många trådar och hänga med i mångas nykterresor.
Men nu försöker jag känna att jag är okej, jag hoppar in när jag kan utan stress. Ibland läser jag endast ett inlägg och ibland flera. Det är så mycket med alla nya intressen i livet nu när jag inte dricker längre som tar min tid och det är rätt tänker jag. Det är så det ska vara för just mig. Jag engagerar mig i en gemenskap just nu med människor jag hjälper att finna styrka och det lyfter mig och dom oerhört mycket. Det tar tid men det ger mig energi istället för att ta för jag märker att jag gör skillnad i dessa människors liv och de gör skillnad i mitt liv. Jag växer i mig själv genom att få möjligheten att hjälpa dom och det är en helt fantastisk känsla❤️

Ha inte känslan av att det finns ett vist sätt man borde agera på forumet, vi är alla olika och det är meningen, finns inga rätt eller fel bara att göra det som behövs för just en själv för att behålla nykterheten och utvecklas framåt🙏

Tack alla som har kommenterat. 🩷 Som sagt, blir så glad av att få respons, särskilt när jag inte är så aktiv, varken hos andra eller mig själv. Skriver mer och svarar på lite funderingar snart. Just nu vill jag bara berätta att:

I dag har jag varit nykter i 500 dagar!

Glad påsk på er! 🐣💛🐣