Jag har förberett mig väl den här gången. Känns bra. Har som "ursäkt" och morot att jag ska jogga rosabandet 1mil sista september . En månad ska jag klara. Jag är nyfiken på att se om det blir någon större förändring och sugen på resultat. Kanske kan jag gå ner ett kilo också.
Igår var det surströmmingsskiva. En lite och mycket trevlig skiva. Drack men måttligt , kom hem och tog mig en cigarill i natten. Några bloss bara. Vaknade idag o tänkte , skönt! Nu är det klart. Kommer inte dricka nu på en månad, då blir det inget röka heller.
Det känns bra. Jag är klar på nåt sätt.
Sen tänker jag att det borde gå att bara dricka vid speciella tillfällen. Vi ska ha en sen kräftskiva i oktober.....då kanske?
Vill absolut sluta röka helt igen och det klarar jag. Det vet jag. Har varit helt rökfri i 7år, och gillat det. Feströkning är inte för mig, jag klarar inte. Allt eller inget är min grej.ska tänka över det hela igen och se vad jag kommer fram till med alkoholen. Kanske skiter jag i den också helt. Kanske är jag helt klar med dumheter på fyllan, som en annan tonåring. Tjuvröka, hångla, säga dumma saker o svika ibland. Jag har supit bort några fina grejer. Inte många men två är två för många. Att komma hem till sambon packad är inte charmigt. Jag kommer nog skriva här nästan varje dag för att peppa mig själv.