Hej! Mitt nick är efter en mousserande dryck. Djävla illa valt, då jag själv mest kan liknas vi en avslagen mellis. Jag är halvny här. Har hukat under en stark kvinna vid namn lillablå på anhörigsidan. Men nu tror jag mig vara redo. Jag måste vara det. Min historia är på inga sätt unik. Ni kommer dessvärre ändå få ta del av den. Just nu behöver jag bara lite teknisk support och sen följer booooooring./R

mr_pianoman

Vid tiodraget på måndag kan du hålla tummarna :)

Andra också såklart om ni vill. Jag ska själv ha mina lössläppta och spela som en gud

Nynykter

Det verkar som om du kommer att få fullt upp, Dompa. Tre barn och tre brutna tår. Pianommanens råd om regelbundna rutiner för mat och sömn verkar kloka. Sen finns det andra mönster som behöver brytas. Kanske dags att möblera om därhemma. Slänga ut soffan och tv:n? Spela spel med ongarna (fast de vill kanske inte hänga med farsan...)
Någon ensam morgontimme bör du väl kunna få varje dag med tanke på hur hiskeligt tidigt du vaknar. För jag antar att ongarna inte studsar upp vid fyra-tiden?
Jag tänker på din vision av Italien. Tror det är viktigt att ha sådana bilder av det goda livet, det vi vill nå i vårt nya, nyktra liv. Själv har jag en dröm som jag drömde en natt. Den var stark och lycklig och jag återvänder till den för att hitta känslan för vad jag vill och vart jag strävar.

Styrkekram till dig!

Stigsdotter

Jag förstår din oro inför hemkomsten. Det är lite som när man har varit på resa och upplevt en massa saker och så kommer man hem och allt är som vanligt men ändå inte. Jag tror Pianomannens tips om rutiner, regelbundenhet, vatten osv är bra. Skapa ett schema, dina egna rutiner. Vi finns här!

Dompa

På måndag vid tiodraget! Kommer jag absolut hålla tummarna. Det kommer att gå bra. Om ditt spelande speglar din person, så har du redan vunnit!!! De vore galna om de inte anställde dig. Lyckospark kommer på måndag.

Dompa

Haha. Du är tokig Nynykter. Slänga ut tv:n? För mig får den gärna ryka. Men jag tror att ett svenskt hem utan tv skulle klassas som barnmisshandel. Tokstolla! Resten av tipsen var bra. Härligt att ni är med mig...både Stigsdotter och Nynykter. Kan säkert behöva lite tips i mitt pappaskap. Kram/R

kalla

Förstår om du känner dig pirrig för morgondagen, men det här fixar du. Har inte så mycket bra tips till dig, men ställ inte för höga krav på dig och barnen. För stressen som blir när alla skall försöka leva upp till höga förväntningar brukar vara förödande.
Så rådet får väl bli lev i nuet och ta vara på varandra och hitta era rutiner sakta men säkert.
Skickar så mycket styrka till dig//Kram Kalla

ÄnnuEnVindåre

Ja du Dompa, jag vet inte alls vad jag ska skriva som är pepp och bra. Jag kan tänka mig att det är läskigt för alla att checka ut och försöka hitta en ny vardag. Och du ska dessutom göra detta ensam, i en ny familjekonstellation, utan din fru. Det blir ju på många sätt en helt ny tillvaro som inte är så lätt att fantisera kring vad gäller återfallsprevention och så vidare.

Min uppfattning är att du har bestämt dig. På ett plan som är bortom alkoholen på något sätt. Du har bestämt dig för dig själv. Jag tror att det beslutet var det avgörande.

Man vet inte hur lång och krokig vägen blir nu och verkligen inte vart den leder dig men det kommer att bli bra. Dompa du är en helt fantastisk person och du har ett fint liv framför dig. Ett skitroligt liv.

Jag hoppas så att jag får fortsätta vara en liten del av det.

VD

mr_pianoman

Förhoppningsvis har du fått en hel hög med "verktyg" på hemmet. Det är när du åker hem med verktygslådan som det är dags att lära sig använda dom. Det kräver övning. Ibland blir det inte helt lyckat, men då är det bara att försöka igen. Kanske ska du använda ett annat verktyg?
Till slut har du gått igenom hela verktygshögen och vet vad dom ska användas till och hur. Och då bygger du fantastiska "Fågelholkar" på ett kick.

(hoppas du förstår min liknelse)

Stigsdotter

...men det är ju det där som är så svårt!! Man vet, men ändå inte. Nu ska jag stoppa här för Dompapompa behöver inte mina frågetecken. Såklart det kommer att fixa sig! För att du är den du är och dina barn är en liten del av det! Jag hejjjjjjar på dig Dompa! pussar & druckna kramar från mig!

Stigsdotter

...ursäkter för mitt fyllegagg i din tråd Dompa. Jag vet inte riktigt vad jag håller på med men känner ett litet band till dig. Håller tummar och tår för att det ordnar sig för dig och ungarna och den vackraste ( som verkar var ute på ett gungfly!)

Dompa

Höstväder även här. Sov som ett spädbarn..trodde inte jag skulle kunna sova. Nu är jag redo...att göra ett ärligt menat försök. Sen är jag ju otroligt nervös...men det får ge sig. Jag har iaf. verktygen för att veta hur nervositeten INTE botas. Ha en fin dag med nykter mm och barnbarn. Kram/R

Dompa

Tack för pepp och kloka tankar. Metaforen om verktygslådan var bra...ska dra upp varenda mejsel ur den...inte ge mig. För nu ska jag bygga min viktigaste fågelholk. VD; Du är en viktig del i mitt nya skitroliga liv.

Nu blir det fukost och packning, utcheckning och äventyr.... Väljer att se det som äventyr för annars skulle jag s..... på mig av skräck. Kommer ihåg tågresan till hemmet...när mt och kalla räddade mig. Idag ska det inte smekas några immiga ölflskor. Kram på er...önskar alla en fin dag. /R

Dompa

Visst har vi ett extra band! Vi är ju trolovade ;-) Löööööve back! Har skrivit några sanslöst kloka tankar på din egen tråd. /Dp

kalla

I dag skickar jag all styrka till dig och tänk nu på att ta en dag i sänder. Tänker dig som Byggare Bob med sin verktygsväska som skall bygga ett nytt och stabilt liv för dig och barnen.

Så njut av dagen med dina barn och se det som första dagen på en mycket spännande resa, det här fixar du//Kramar, styrka och stolthet Kalla

Lilja-12

Det första steget är taget med din vistelse bland fågelholkar!

Du har lagt grunden till ditt Nya Nyktra Liv!!

Vad gör du när en svacka kommer och ett sug kommer ?(OM det kommer..)

Jo du KASTAR dig ner och skriver på forumet och du vet att alltid finns det någon här som sträcker ut en hand. Du är ALDRIG ensam, och det beror på att du ger så mycket själv också!

All lycka till dig i dag nu och en stor fet KRAM!!

/Lilja