Jag vrålar. Gud, kan man inte bara få dö någon gång. Jag är less.
Gud säger: "Ja, du ska få dö någon gång."
Men för fan, får jag lov att gå av skiftet nu i eftermiddag?

Jag fattar inte varför jag föddes och jag är trött på att plågas. Och jag super till mig en stunds vila.

lång, skitsnygg, har vackert gråsprängt hår, klädsam skäggstubb 1,5 mm, chinos i mörkt blått, vit skjorta och svart tröja (kashmir förstås). Bootsen är i svart skinn och välputsade. Jag har en svinsnygg portfölj i tunt äkta skinn, med beslag och plats för en mac förstås, viktiga papper, pennor, anteckningsblock och mycket annat. Det bästa med min fina portfölj jag kan hänga den över min elegant kavaj från Cavaljier. Det sämsta är att den rymmer en platt kvarting whiskey, fyra starköl 7,3 och kanske en liten flaska vin. Då finns det ingen plats för mac, viktiga papper och det andra. Men vad gör det, det viktigaste finns ju där.
Sorry, fick bara skrivlust men med ett allvar i botten. Ta bort skitsnygg och lite annat så är det en del av mig?

Leverjag

Sisyfos, du är för härlig! :-) Träffar ganska bra förutom längden på hår som i och för sig blivit kortare senaste tiden. :-) I mina tankar är du också lång och brunhårig, axellångt.

Fenix, tror säkert det där med skitsnygg stämmer. Särskilt när man pratat med dig ett tag. ;-) Jag fick plats med tre flaskor vin i min väska med dator. Plastflaskorna var lättare och klirrade inte. Dessutom lättare att lägga bland panten.. ?

Puss, alla finingar och en extra på din söta näsa, Lena. ?

farmor

Jag gillar fantasierna vi har om varandra! Det är härligt med den integritet som vi blandar med total ärlighet. Fördomar spricker i ljuset av klokheten. Ja gillar att tänka mej att
A-laget på stan kan vara en av de som stöttar här med livskunskap och uppmuntran. Jag ser människan bakom skäggstubb och sjabbiga kläder.
Tjänstemannen med skjorta och slips ? kan vara en annan klok peppar här, men som själv ramlar ner i alkoholdimman då och då.
Politikern i TV ? med klarsynta åsikter kan vara en annan alkoholberoende.
Den sminkade kvinnan på affären kan vara min medsyster ....
Jag kanske har "sett" er alla....?....
Mitt kännetecken är en slank sportig kvinna, social och spontan. Kreativ och driven. Bygger gärna muskler ? och är farmor, på riktigt!

Asch Ebba, du som av någon anledning var nästan tydligast.
Får glädja mig istället åt att Fenix blev på pricken rätt och att jag ger ett långt intryck :-) Tack Leverjag för det. Farmor, i mina fantasier kan du inte bli alltför snygg just med tanke på ditt nick. Men liknar lite farmorn till mina barn och hon är jäkligt spänstig i allafall. Och snygg! Men ser äldre ut än jag tror att du är.
Har bytt till en liten väska och behöver inte längre bekymra mig om det får plats flaskor. Fantastiskt att ni påminde mig om det. Nu kan jag glädjas lite åt att bördan är lättare på flera sätt :-).

Stingo

... till Tolle. Jag har inte läst eller sett honom själv tidigare, men stött på honom många gånger via sådant som andra skrivit och citerat. Därifrån har jag fått en uppfattning om att han mycket strikt i sin lära, men i den videon var han ju tvärtom, snarast avväpnande avslappnad. Jag får visst korrigera min bild.

LenaNyman

... olika väl valda trevligheter tillbaka till er som kommenterat här - men i dag mår jag skit. Det började egentligen i torsdags kväll. Jag har en dosett som sväljer tabletter för fyra veckor. Dit stoppar jag p-piller, vitaminer och den här pms-Citalopramen. Hade avverkat en vecka så med den här nya pms-medicinen jag fick så beväpnade jag mig med pincett och plockade ut 21 stycken små Citalopram och la dom på soffbordet. Sen blev det helt plötsligt sent, och jag blev trött, så jag lät resten bero och gick till sängs. Morgonen efter, fredag, vaknade jag av att Lucas sa nåt om piller och soffa men jag var kvar i morgondimman och tänkte inte så mycket mer på det. Klev upp, gick ut med Selma och när jag skulle ta reda på pillren låg där bara 14 stycken. Men helvete. Selma måste ha fått i sig sju jävla Citalopram. Fort som attan tog jag Selma och körde till veterinären. Som inte kommit dit än. Men helvete också. Satte fart mot nästa djurklinik och svor ve och fan över alla sävliga jävliga bilförare som körde som mjölkstinna kor, ta mig tusan. Ursäkta alla svordomar men när jag blir rädd blir jag förbannad och svär och min blick sprutar eld som en brandslang sprutar vatten.

Nästa klinik hade en närvarande veterinär. Selma fick sprutor som hon skulle kräkas av och snart nog kastade hon upp flera gånger. Sen rakade dom henne och satte in en nål för dropp. Veterinären gick iväg för att läsa på om Citalopram och hundar och undersökningsrummet blev ett slukhål som ångade av spyor. Symptomen skulle komma inom 24 timmar och jag tittade in i Selmas korintbruna ögon, dimmig av sprutorna, herregud, är det i dag du ska dö?

Erinrade mig plötsligt att Lucas sagt nåt om piller och soffa, ringde honom och undrade. Jo, då hade han hittat 7 piller i soffan, plockat upp dom och lagt dom på skänken. Och jag tog ju reda på 14 piller som låg på soffbordet och la dom på köksbänken. 7+14=21=ingen döende hund. Fatta.

Så egentligen borde jag sprudla av oerhörd tacksamhet men nej, jag är låg och ledsen och borde hitta åt mig nån lya och ligga där och trycka. Men jag skriver här i stället. Jo, just det. Drömde så verkligt i natt om en man som älskade mig slutade älska mig för att jag drack för mycket. Allt det är sant och gör ont. Och just det, i går kväll var inte Lucas hemma - men det var jag. Tillsammande med 450 g ostbågar, en massa Sprite och lösviktsgodis för hela kvarteret.

Suppose it's just one of those days...

Puss.

farmor

Ojojojoj, hur galet jobbigt och sedan upptäckten att det egentligen var helt ok.
Starka känslor kan vara svåra att släppa. Drömmar påverkar också starkt om de visar på sanningar man velat glömma.
Men det kommer nya dagar, det kommer en ljus morgondag. Vila och ta hand om dej! Kram

Alldeles kall blev jag när jag läste din historia. Pustade ut när hunden klarade sig och avslutade i djup avundsjuka på ditt ostbågsfrosseri. Kanske var det tänkt att väcka lite avsmak, men inte hos mig :-).
Har sagt det förr... Du skriver så jäkla bra. Jag var inte hemma... Utan på en ganska tråkig, opersonlig plats när jag läste... Men hamnade där med dig hos veterinären. Ville nästan inte läsa mer -ville ju inte gråta offentligt. Nu gick det bra... Men det fanns tyvärr inga ostbågar inom räckhåll. Hade behövt det! Kramar till dig! Och du har slutat dricka Lena.

Leverjag

Hjärtklappning fick jag. Fattar precis paniken, skuldkänslorna och rädslan. Haft flera älskade hundar i mitt liv. Vilken tur att hon inte fått i sig dem. Men vad jobbig upplevelse!

Jag hade också en godisfrossa igår. Helt olikt mig som i princip aldrig äter godis. En hel påse. Jag var manisk. Stressad och oro över jobb vet jag nu.Två gånger yoga idag fick äntligen till lite ro i sinnet till slut.

Den här händelsen rubbade din balans, tror jag och väckte kroppsminnen till liv. Gosa om dig själv ordentligt. Imorgon är en ny dag!

Kram

Men WHAT?! Vilken historia... vilken hemsk historia... Jag höll på bita av mig naglarna innan jag insåg att det faktiskt hade gått bra... Vilken TUR! Stackars dig... du måste ha varit helt utom dig...

Tror också att hela den här ångestladdade händelsen väckt en massa minnen till liv. Du har gjort något, som du inte riktigt kommer ihåg, och så höll det på att gå riktigt illa... Tja, hur ofta har inte det hänt oss under inflytande av alkohol? Inte konstigt att du mådde dåligt efteråt och drömmen är inte heller konstig i sammanhanget.

Hoppas att du har lugnat dig nu och inser att allt faktiskt gick bra. Eller hur?

Skickar styrkekramar i jättelass. Tänker på dig vännen.
KRAM KRAM KRAM

LenaNyman

Körig vecka. Hur som helst är jag åter ... vad heter det? Rehabiliterad? Ah, återhämtad, heter det. Tack för alla era fina rader. Dom var så goa att läsa och det kom en liten tår och gjorde sig påmind. Nu ska jag bara betala fakturan från djurkliniken för alla fel Selma inte hade. Den går på strax under tvåtusen spänn.

Det var det värt.

Kram på er! En fin lördagkväll ska vi ha nu.

Hej Gullefjun!

Vad skönt att du landat med fötterna på jorden igen... Vilken pärs! En veterinärfaktura är enda kvarstående sveda - men det kan man nog ta i det här fallet ;-)

Puss & kram

Leverjag

Varma kramar mottages och besvaras med glädje! ?

Skönt att det gick bra trots hålet i plånboken. Jag har märkt att när extraordinära händelser inträffar så rubbar det min balans och skapar stress. Men det där jobbar jag ju på... ;-)

Läste ditt inlägg om Tolle och Ophra och hittade denna plats: http://www.oprah.com/app/a-new-earth.html. Var det de du menade. Tack för inspiration och tips.

Vet du. Jag blev glad att du skrev om min stil. Ska erkänna att jag ibland känt att jag är för tråkig och inte skriver lika fyndigt och underhållande som andra. Som du tex. Men jag skriver. :-) Jag upplever inte att du skriver von-oben. Det kanske var mer så förut? Att du då var mer distanserad? Tycker det känns väldigt närvarande att läsa dina inlägg och du som många här kan leka med ord och skoja till det. Det är härligt!

Hoppas du haft en skön helg och få en bra vecka. Ja, vi är bra och jag hejar också på oss! Det är nog vårt livs viktigaste match vi spelar, så det är bra att vi är oseriöst seriösa under tiden. ;-)

Pussar ?

Tack vännen. Det var fint skrivet i min tråd. <3

Du, du kommer att klara att berätta. Man behöver ju inte säga precis allt, men lagom, eller hur?

Puss och kram

LenaNyman

... regn hos mig. Tra-la-la-la-la. Fast inloggningen för LenaNyman lyckades. Allt jämnar ut sig med tiden.

En representant från Svenska läkaresällskapet har uttalat sig om alkohol. Han heter förresten Jonas Sjögren. Så här säger han:

"De råd vi ger till patienter i dag kan ju få dem att dricka mer.
Jag har varit med och etablerat begreppet riskbruk, men nu ångrar jag mig.
Alkohol är ett gift och ju mindre man får i sig desto bättre.
Det borde vara rådet till alla."
Han fortsätter vidare med:
"Till patienter som kommer in med högt blodtryck säger vi till exempel
att de ska försöka halvera sin alkoholkonsumtion.
Det är kontraproduktivt och förringar alkoholens farlighet."
(Källa: Tidningen Accent, nr 1, 2016)

Ja, jag läste den där artikeln för ett tag sedan. Tänkvärt! Och det finns fler artiklar på den sidan som är tänkvärda, bland annat om äldres ökande drickande. "De medelålders ska se till att inte ta med sig sina dryckesvanor in i ålderdomen" stod det... Kanske ska de medelålders snarare se över sin vanekonsumtion tänker jag nu, när jag nästan blivit nykterist. Jag är allvarligt bekymrad över alkoholkonsumtionen hos många faktiskt. Många både vänner och bekanta. Steget till beroende är så litet, så litet. Det vet ju vi allihop härinne.

Leverjag

Alla boxar på väg från systemet. Det är många tanter och farbröder som köper stora mängder alkohol. Det har förändrats. Boxarna är en stor bov. Det märks inte hur mycket man dricker. Lite som saft kan man hälla upp ett glas då och då utan att det tar slut på en gång. Vi får i oss mycket mer när vi handlar boxar, tror jag.

Läste också artikeln. Det är bara det att läkarna fortsätter att inte fråga om alkoholvanor och rekommendera minskad konsumtion till folk som missbrukar alkohol! Behöver ske en ändring på alla fronter när det gäller alkohol. Mycket mer information till ungdomar och vuxna, i skolan och på arbetsplatser, anser jag!

Puss på er från en snoris ?