Idag beslöt jag mig för att sluta dricka. Jag har snittat 30-40 stora stark och 3-4 BIBs i veckan de sista åren. Min sambo är ett stort stöd och efter att ha haft min första helnyktra dag på flera år så säger jag till henne när vi går och lägger oss att jag minns faktiskt inte när jag lade mig nykter sist.
Dagen har varit förjävlig:
Oförklarliga svettningsanfall följt av frossa
En ångest som helt saknar motstycke
Konstiga ryckningar i armarna
Skakningar när man skall ta ett glas från bordet etc
Jag vaknade för en timme sen med n konstig krampkänsla i kroppen men det har gott över nu. Jag gick då in och letade lite om biverkningar av att sluta dricka och hittade då flera svar i detta forum bland annat att det kan vara farligt att lägga av tvärt. Aha, tänkte ju jag, bäst o köpa en flaska vin till imorgon... Men det här är ju hjärnan som försöker lura mig. Hursomhelst, är det verkligen farligt att sluta tvärt? Jag kanske skall köpa någon god folköl eller så? Inga mängder, jag skall inte dricka mer men jag vill på någotsätt slippa helvetesdagar som den här har varit.
Tack för att jag fick skriva av mig, klockan är halvtvå på natten och tankarna kör i 200knyck i skallen, mycket lättare att somna dyngrak än det här eländet. :-)