Jag är så ledsen och slut. Förra sommaren drack min man varje dag/kväll hela Juni Juli och Augusti. I år är det nästan samma visa, men bristen på pengar sätter lite käppar i hjulet för honom. Men ikväll är han på kväll 4 i rad. Jag är så less på att prata med någon som är konstant blank på ögonen, ska sluddra och helt plötsligt vara så intresserad av att prata om stort och smått. För att sen inte minnas konversationen eller ev information han fått dagen efter. Finns alltid en anledning att dricka, och oftast är det stress. Eller belöning för jobb i trädgården osv. Han dricker tom kvällar innan jobb. Det börjar alltid med ”en folköl” slutar med dricksglas med vin. När jag lyfter detta är det alltid jag som har problem (för hans drickande är inget problem) och är dum i huvudet. Han blir svart i ögonen och jag känner mej så nedtryckt. Har gått så långt att jag mest får ont i magen över alla pengar han spenderar på alkohol. Då det påverkar vår ekonomi enormt. Vi båda är låginkomsttagare. Mina känslor och ångest har liksom blivit vardag. Vad fan ska jag göra? Vi har barn, hus osv.

@Medberoende_2010
Det låter väldigt tufft och man känner sig väldigt ensam i det.
I varje kommun ska det finnas stöd för anhöriga. Det kan vara ett alternativ, det är viktigt att få stöd.
Var rädd om dig 🌿