Hej.. Är idag 20 år och sedan ett halvår tillbaks har mina föräldrar varit skilda. Min mamma flyttade ut medan pappa bodde kvar, det blev naturligt att jag har bott mest hos min pappa efter detta. min pappa har sedan länge haft tendenser att smygdricka ett par öl nästan varje dag, men har sett genom fingrarna med det tills för ungefär en månad sen. han har börjat vara ute med såna jag inte känner varje helg, antingen sovit borta eller kommit hem redlös.

Men idag brast det för mig, jag hade kommit hem ungefär 4 på natten och hade kört flera mil hem så gick direkt och la mig. såg att pappa inte var hemma och tänkte "jaha.. då är han ute och super igen..."
Men sen framåt 8 på morgonen väcks jag av att en kompis till honom dräller in på mitt rum och börjar tjata även fast jag ber honom dra åt helvete. (Detta är en kompis som min pappa LOVAT oss innan att bryta kontakten med pga att han betett sig så jävligt innan) Kompisen går till pappa och pratar om att jag är hemma, men pappa bryr sig inte. Hör sedan hur pappa hjälper honom till soffan och själv lägger sig. Efter ett tag ringer telefonen och jag förstår att det är kompisens fru som ringer och är förbannad, först säger pappa att ha nitne går att väckas, och sedan slänger han på luren i örat på henne och fnyser nåt om att hon ska sluta ringa. Vid 11 på morgonen kommer frun hem och hämtar honom och även då är min pappa snofsig mot henne..

När jag sedan pratar med pappa så bryter jag ihop eftersom han tagit den fulla kompisens parti och inte brytt sig nåt om hans fru eller att han kommit och väckt mig och hållt mig vaken större delen av natten.. Efter ett tag då jag skrikit på honom att han inte bryr sig ett smack om mig frågar han lite försiktigt om han gjorde något annat än bara pratade med mig, vilket han inte gjorde. Jag sa också att han inte borde ha fått sätta sin fot i huset eftet att han lovat det, och för att min mamma fortfarande äger större delen av huset och han vet att hon absolut inte skulle tillåta det.

Jag skulle också ha fått tillträde till en lägenhet om 2 veckor, som jag sedan ringde i panik och fixade tidigare tillträde (imorgon)
Säger till min pappa att jag flyttar imorgon och inte vill sova en natt till i "suparkvarten" och frågar om han vill hjälpa mig med flytten.. får då ett lite luddigt svar bara.. Fixade då så min bror kan hjälpa mig istället och går in på pappas rum där han ligger bakfull och säger att han inte behöver hjälpa mig och inte ens behöver bry sig vilket jag inte hade väntat mig ändå.. Detta följer i väldigt mycket bråk och det enda han haar att säga är att han inte vet varför han gjort som han gjort.. Jag säger att han inte bryr sig ett skit om mig och att det blir bra när jag flyttar för då kan ju han och hans alkiskompisar få supa där ifred.. han säger att han ska sluta va med dom då jag säger att han har lika mycket alkoholproblem som dom han umgås med och att det nu har gått till en sån gräns att han väljer alkohol över sin familj.. Då blir han tyst en stund och jag börjar packa för att åka till min mamma. Sen när jag ska åka säger jag hej då och att vi får väl se om vi ses, och att jag inte tänker släppa in honom hos mig om han inte slutar umgås med hans suparkompis.. och att han också borde söka hjälp om han vill behålla en bra relation med sina barn..
Han blir då ganska spak och jag märkte hur dåligt han mådde..

Nu har jag såna skuldkänslor för han har alltid varit en så bra pappa utom när spriten kommit fram. Men han behövdde verkligen få höra hur det ligger till och att han faktiskt är alkoholist, vilket vi aldrig sagt innan..
Vet verkligen inte vad jag ska säga till honom nu...