Är det nån här som gått på AA möten online? Såg att de har både "nybörjargrupp" och kvinnogrupp online. Funderar på om det är nåt jag borde testa..eller räcker det att jobba själv med hjälp av detta forumet? Hur resonerar ni andra?
Ärligt talat så är jag nog lite rädd för AA.. tror det känns så stort och alvarligt på nåt sätt.. och mer offentligt och utlämnande..

Jag gick på mitt första aa-möte i helgen fick en riktigt bra upplevelse, tyckte också att det var mm läskigt eller allvarligt men det var tvärtom om var skratt och glädje över att vara nykter en dag till.
Jag går som du vet också på behandling och det den och aa ger mig är en känsla och kunskap av att veta att jag inte är ensam, det ger en trygghet och framförallt så känner man igen sig i allas historier oavsett bakgrund.
Om det är den andliga (gud) biten som skrämmer det så är det egentligen en kraft de menar och vad den kraften är, är upp till dig.
Finns säkert någon som har bättre koll än mig men just vid online möten så tror jag inte att u behöver ha kameran på om du inte vill.. Mitt råd testa att gå på ett par möten om det inte är något för dig så, ja då har ju iaf testat det ;)

Hoppas du får en riktigt bra måndag :)

Hej jag är ny på detta forum och jag har precis varit på mitt första AA-möte… det var sjukt jobbigt att ta sig dit. Väl där var det omtumlande känslor och många nya intryck men väldigt välkomnande.

För mig kändes det ändå bra på något sätt att se och höra de andra berätta sina historier och jag ska iaf ge det ett ordentligt försök.

@Mamsen Tack för ditt inlägg i min tråd. Jag började ju gå på AA för en dryg månad sedan, och det var så underbart befriande. Mötena är väldigt olika i olika grupper, men jag blir både glad och lugn av dem. Har aldrig testat online, men många gillar det också. Håller med ovanstående om att du inte har något att förlora på att testa. Anonymiteten är helig och du behöver inte säga ett dugg om du inte vill, bara lyssna med ett öppet sinne. Lycka till!

Har varit med och lyssnat på två möten, online, hittills. Det har känts bra, det har varit en otrolig varm stämning på dessa möten. Ska se om jag hinner med ett ikväll. Står inför min andra nyktra helg och känner mig lite rastlös.. vet inte om det beror på A eller nåt annat.. Vågar inte riktigt släppa lös tanken på A för att utforska det heller, vill inte väcka nåt som slumrar..