Jag vet att det enklaste sättet vore att ringa min chef o berätta hur jag ljugit för hen senast förra veckan, men rädslan för ett totalt erkännande är stort. Kanske det enklaste sättet är precis som resonemanget med A-rösten att man faller för den enkla lösningen o missar den stora bilden?
Alla fungerar vi olika och läser man runt på det här forumet märker man rätt snart man är långt ifrån ensam iaf.
Det enda riktiga svaret man kan uttyda verkar vara total avhållsamhet men lösningarna dit verkar vara lika många som fjällbäckarna som till slut möter gemensamt hav.
Jag är alkoholist och nykter sen i söndags.
Så långt har jag kommit nu.

anonym35037

Fredag morgon ❤️
Dagen började bra med min äldsta.
-pappa vad läser du?
-bara sånt som kanske hjälper mig va frisk
-det kan de inte
-nähä, hur blir jag frisk då?
-ta ett djupt andetag och drick vatten
-😂 jasså du tror det.

Känns bra med ett gott skratt som start på dagen innan det som komma skall.
Är lite orolig inför att röja upp all skit.
Dock väldigt bestämd att bagaget ska väck.
I övrigt mår jag okej idag lite trött då man sover lite sådär men funderar på om lite frisk luft råder bot o bättring på det.

@Metmasken 😂 barn är härliga. Det kommer att gå bra med röjningen. Du kommer att känna dig befriad när bagaget är väck. Jag gick ut i garaget, där alla tomma boxar och flaskor samlades, massor av gånger efter att de var väck, och kände mig lättad och fri. Ett estatement för mitt nya liv. Minns hur jag knappt ville gå ut i garaget tidigare, då jag såg alkohol skeletten ligga på hög, ångest!
Kämpa på och ha en bra röjjardag😀

anonym35037

Kommer inte vara här inne på ett tag, jag trodde min vilja verkligen var där, men det visade sig att jag blev en förlorad herre.
Fick för många hjärnspöken o det blev för mycket för mig att slänga allt.

Sköt om er alla ❤️

anonym35037

Det känns som man alltid kommer vara såhär!
Allt bra man lyckas bygga på blir man rädd för och raserar🤦🏻‍♂️
Jag har växt upp i ett hem där man aldrig är bra nog. Kanske därför man i det vuxna livet ger allt man bara kan för att passa in o det leder bara till att man blir nån man inte vill vara.
Har egentligen alltid haft självdisciplin målmedvetenhet till allt förutom drickat.
Tror mitt första tydliga minne var inom hockeyn, redan då jag börja fick man höra att det va detsamma o lägga av för det kommer inte leda nånstans ingen inom släkten hade lyckats så varför skulle jag?, då jag fick min tv pucks uttagning klar fick jag som svar att nu lägger du ner tramset! Vilket jag gjorde.
Då jag la hockeyn på hyllan intresserade jag mig av styrkelyft det slutade med ett sm brons o flertalet medaljer inom styrkelyftsvärlden och då fick man höra hur hårt du än försöker finns det alltid nån som försöker mer.
Så jag är en egentligen en kille med lite jävlar anamma men då det kryper till kritan viker jag mig lika lätt som ett spaghetti i en het gryta.

anonym35037

Det känns som man alltid kommer vara såhär!
Allt bra man lyckas bygga på blir man rädd för och raserar🤦🏻‍♂️
Jag har växt upp i ett hem där man aldrig är bra nog. Kanske därför man i det vuxna livet ger allt man bara kan för att passa in o det leder bara till att man blir nån man inte vill vara.
Har egentligen alltid haft självdisciplin målmedvetenhet till allt förutom drickat.
Tror mitt första tydliga minne var inom hockeyn, redan då jag börja fick man höra att det va detsamma o lägga av för det kommer inte leda nånstans ingen inom släkten hade lyckats så varför skulle jag?, då jag fick min tv pucks uttagning klar fick jag som svar att nu lägger du ner tramset! Vilket jag gjorde.
Då jag la hockeyn på hyllan intresserade jag mig av styrkelyft det slutade med ett sm brons o flertalet medaljer inom styrkelyftsvärlden och då fick man höra hur hårt du än försöker finns det alltid nån som försöker mer.
Så jag är en egentligen en kille med lite jävlar anamma men då det kryper till kritan viker jag mig lika lätt som ett spaghetti i en het gryta.

@Metmasken det är tyvärr (alltför) många barn och unga som blivit (blir?) utsatta för den typen av uttalanden från nära personer som borde stötta en till tusen under uppväxten. Jag har också det. Som ung vuxen kunde jag börja skaka av mig det och har sedan fortsatt jobba på det dåliga självförtroendet som kommer från den psykiska misshandeln jag var utsatt för när jag var barn. Det kommer aldrig att lämna mig helt, det vet jag men jag har med tiden lyckats arbeta mig till ett jävlar anamma som ingen kan ta ifrån mig. Det har du också! TV-pucken och SM-medaljer... Vem lyckas med det? Du! Då kan du bannemej lyckas bli nykter också. Ny dag i morgon. Fortsätt skriv här så hjälps vi åt med spaghettin! OK?

Kram!

@Metmasken Tyvärr är det allt för många barn som växt upp som du med föräldrar som inte är bra nog. Det är alltså inte du utan dina föräldrar som inte varit bra nog. Du har både försökt bevisa det genom att bli uttagen till tv-pucken samt sm brons i styrkelyft, och vad fick du höra, inte bra nog!? Fy f-n det är dina föräldrar som inte är bra nog!

Det är lätt att ta till alkohol och dämpa sorgen men du kommer aldrig att känna dig bra nog den vägen heller, den sänker dig och när du inte lyckas sluta kommer säkert känslan att du inte är bra nog att sluta. En ond cirkel.

Det är svårt att bearbeta dina föräldrars psykiska misshandel av dig om du inte är nykter. Du måste få tillgång till dina äkta känslor och sorg. Kämpa med dem nykter. Men först måste du sluta dricka.

Jag har fått tillgång till mina känslor och mitt bagage nu när jag är nykter. Bara av att vara nykter så dämpas ångest, skuld, skam, självförtroende och självkänslan. Jag är inte lika sårbar för det som hänt mig i barndomen, när man är påverkad blir känslorna inte riktigt äkta. Jag har fyllegråtit så många gånger och allt har varit 10 gånger värre känslomässigt i fyllan. De förstärks och förvrängs, det lilla barnet kommer fram i fyllan, sorgen. Som nykter kan man ta fram det lilla barnet inom sig, trösta det och säga att allt blir bra. Ta beslut om att gå vidare som vuxen och att det är föräldrarna som inte var bra nog, de sög och sårade, misshandlade mig.

Jag har en psykolog jag går till och bearbetar mina upplevelser och det ger mig en ny bild av mig själv som inte stämmer med min tidigare uppfattning. Det är guld värt!

Ta tag i drickandet igen, kontakta en psykolog, du kan, du måste för att må bra.

Kram❤️