Hej @Lina. 2.0! Jag är på dag 55 nu, och jag har använt detta forum som hjälp också.
Visst, jag har varit hos läkare, men det är mest för att jag måste skicka prover till transportstyrelsen.
Det stöd jag fått här på forumet har hjälpt mig mycket på vägen.
Har som du haft jobbiga dagar där allt känns så tråkigt,, men efter ca 40 dagar har det som börjat gå åt rätt håll.
Jag tycker verkligen du ska prova här, skriv lite hur du mår och känner.
Jag tror det gör dig gott.
Kämpa på💪

@Lina. 2.0 Hej och välkommen hit! Bra jobbat med 37 dagar!🎉💐🌟. Ja, drickandet tar massor av tid och det blir därmed mycket tid att fylla med annat. Jag drack också varje kväll mycket mer än man borde. Det tar 3-6 månader för hjärnan att återhämta sig och skapa balans igen, så kroppen mår inte så bra av alkoholdrickande. Efter lång tids drickande skapar man ett beroende i hjärnan och den är ju van att få alkohol varje kväll, när den inte får det känns det ju rätt trist i början när hjärnan återhämtar sig. Den vill ju få en kick av alkohol. Det är ju bra om man kan fylla tiden med annat. Att röra på sig är guld för att få måbra hormoner, det kan ju räcka med att ta promenader om du inte vill träna annat. Jag tränar efter ett program på nätet, typ 10 uppvärmning och stretch och 20 min träning. Fundera på om det är något du skulle vilja hålla på med. Kanske pussla ett stort pussel? Sticka? Plantera frön inför våren? Engagera sig i någon förening? Laga nya rätter?

Livet är så mycket bättre utan alkohol på alla sätt och vis. Idag har jag varit nykter 101 dagar och jag ångrar inte en sekund. Det har varit jobbigt, tråkigt, dålig sömn mm men det har vänt och nu har jag ingen ångest, oro eller skam och känner mig pigg. Kämpa på!🌷💕

@Lina. 2.0 Hej! Det har varit samma resa för mig, druckit för mycket varje kväll i många år, tränar inte, har ingen speciell hobby.
Dock visade proverna jag gjorde dag 3 som nykter inte katastrof resultat.
Efter 6 veckor utan alkohol så låg mina alkoholmarkörer på en nivå som en måttligt drickande svensson har.
Men då får man ändå tänka att det passerat 6 veckor utan en droppe och det ligger ändå på en nivå som en måttlig drickare har.
Sköt om dig och försök fördriva tiden, det är tråkigt, jag vet!

@Lina. 2.0
Välkommen hit! 🌸
Jag gör oxå det här själv, utan hjälp av någon annan. Men det är för att ingen förstått att det är ett problem, ingen vet min hemlighet. Hittills har det funkat i 34 dagar, så jag ligger strax bakom dig.
Känner igen det där med Dr Jekyll & Mr Hyde, det är en riktig bergådalbana i känslor vi får uppleva! Men tycker ändå att det lugnat ner sig undan för undan.
Ha en fortsatt fin kväll!

@Lina. 2.0 hej! Jag har också haft den ljusa idén halvtidsalkis, liksom modern periodare. Som kör mina två Flaskor per dag några veckor och sen paus. Felet är bara att toleransökningen skiter i pauserna, den maler på obönhörligt. Till slut blir det ju knas. Plus att det blev allt svårare att överhuvudtaget komma i pausläge. Jag bara sköt o sköt på det. Nu har jag helt tagit avstånd från den tanken- jag kommer inte att dricka mer. Alls. Basta. Önskar dig kraft o mod. Det är lite motigt i början. Men jag har nu sex veckor, har klarat alla möjliga stressituationer, semesterresa mm. Det går, bara man ger sig fan på det!