Hej allihop, imorgon den 13/2 har jag varit alkoholfri i 6 månader. Hur har det gått då?
Ja jag kan bara säga att det har gått som en dans, och lär så fortsätta. Har inte druckit en droppe alkohol under denna tid, det enda jag tagit är alkoholfri öl, och inte heller det är många.
Jag har helt enkelt inget sug eller behov av alkohol, och det känns så himla skönt.
Jag ser framemot årsdagen nu, tiden har gått så himla fort, så man hinner inte med, men det har blivit en hel del mer gjort hemma. Lagar mer mat, och förbereder matlådor på helgerna, snickrar på helger och kvällar, och man slipper bakis ångest, och fundera om man kan köra bil.

Kämpa på där ute, kan jag, så kan ni.

Tack ska ni ha, ja jag har inte skrivit så mycket på sista tiden, men är in och läser emellanåt. Det kanske har gått lätt för mig, just för att jag aldrig druckit på veckorna, och kunnat vara utan i flera veckor ibland. Mitt stora problem var mängden när jag väl drack, och att jag ofta drack till det var slut, eller jag stupade.

230 dagar 7 ½ månad.
Det går om man vill, men man måste ha en bra anledning. Min anledning var att jag inte kunde hantera mängden när jag väl drack, och det värsta av all, jag var otrevlig och dum mot de människor som jag älskar, och som betyder mest för mig.
När jag dagen efter min grisfykka ftt berättat för mig vad jag hade gjort, så hade jag sådana äckelkänslor till alkoholen, att jag helt enkelt valde att avsluta mitt sällskap med den djävulen en gång för alla.
Har under hela tiden som gått, inte haft ett endaste sug att berusa mig, har mått så bra av att vara nykter, visst har jag varit sugen på öl ibland, men endast för den goda smakens skull, och idag finns så många fina alkoholfria alternativ.
Eftersom jag brygger öl själv, så har jag inte haft problem att få tag i öl, hade säkert 50 liter färdig öl hemma, men hällde ut precis allt, har heller inte bryggt något sedan den dagen, men nu börjar suget efter att brygga komma tillbaka, men jag ska försöka brygga alkoholfri öl istället, eller goda lättöl, kommer inte brygga starköl i alla fall.
Kämpa på Mikael69 du klarar det om du vill, skaffa bara en riktigt bra anledning.
Tänk att vakna utan bakis, du kan ta bilen om du behöver, precis när du vill.
Du slipper ha dagar där inget blir gjort, för att man är sliten efter festande, man får mer gjort.
Kämpa kämpa kämpa.

8 månader är passerat och hur har det gått? Påsken som varit en riktig festhelg!
Jodå det har gått fint, drack 2 alkoholfria öl på torsdag, och 2 på fredag, det har varit mitt intag av alkohol. Har fortfarande inget sug efter att berusa mig, den första av de alkoholfria ölen på torsdag var så himla god, så den gick ner i ett svep, så jag till och med fick ont i magen =). Nåja mitt drickande har upphört, och mitt sug efter alkohol är som bortblåst, ser ingen orsak till att börja dricka igen. Jag sover mycket bättre, har inga bakisdagar med ångest, mår bättre, ja faktiskt har jag inte hittat en enda nackdel med att ha slutat, det finns bara fördelar. Kämpa på där ute.