Har nu klarat 5 dagar nykter.
Kommer nu på att satsa på att bli helt alkoholfri.
Har försökt ett par gånger förut men inte lyckats känns annorlunda denna gång.
Skall snart på mitt femte AA möte känns bra att vara där. Har genom åren druckit alledess för mycket har nu nått botten och måste göra något. Inget har länts roligt och ångest varje dag.
Ta hand om er.

Hej @Lonely Man!

Det gör du helt rätt i. Skönt att höra att du också upplever stöd hos AA. Bra gjort av dig att ha tagit dig genom 5 dagar ✌️

Hoppas du får en ok kväll!
Kram 🙂

Hej!

Tack! Jag ska ha en bra dag och hoppas att du också finner lite glädje idag 🙂

Hur mår du i övrigt?
Jag tänker utöver utsättning och att det är kämpigt att göra den här förändringen.

💕

@Lonely Man

Du har rätt, det är en stor förändring. Ta en dag i taget. Skönt att du upplever att du är lite piggare idag.
Och dag 7 för dig! Grattis 🌹
Det är en hel vecka du har tagit dig igenom. Tycker det är starkt!

Du borde unna dig något gott att äta idag 🧁🍡🍰

@Lonely Man

Tack! Ja känns lite jobbigt i kroppen faktiskt. Fysiskt högspänd och huvudvärk. Rastlöshet. Känns bra att ha strategier nära tillhands för att distrahera sig så man byter fokus. Mår i övrigt rätt bra och är pigg. Lite för pigg!
🥳💫🏃‍♀️🤸🏋‍♂️

I ärlighetens namn vill jag bara att den jobbiga känslan ska passera. Försöker göra det bästa av dagarna ändå och det är skönt att vi har fått den sköna våren, ljuset och fågelsången. Promenader känns rogivande 🙂

Hej.
Sovit som en stock inatt. Verkar som om man är väldigt trött efter man slutat dricka. Var på 2 AA möten igår. Trodde aldrig det skulle gå så långt och jag trodde inte heller att jag skulle kunna prata med människor jag knappt känner om mig själv. Det var en sådan gemenskap och så välkomnande. Ta nu hand om dig o ha en så dag som möjligt.🌞💕

@Lonely Man

Det är viktigt att få känna sig trygg i sin problematik tycker jag. Varken här eller på AA är du inte ensam om att ha ett besvär! Vi har alla olika bakgrund men vårt gemensamma mål är ju att göra en förändring. Och på den här sidan kan man verkligen läsa om hur vi med varierande framsteg och på olika sätt tar oss mot förändringen. Tycker det är fint att du vågat öppna dig för det finns många som vill försöka stödja dig! 🙂

Jag har en jättebra dag men jag håller på mixtra med hälsokostpreparat som ska hjälpa till att minska suget, så jag är väl typ hög just nu 😅
Skämt o sido...

Har svårt för landstingets läkemedel då jag får så oönskade biverkningar. Har hittat några hälsokostpreparat istället som faktiskt helt har dämpat sug och det är guld värt!

@Lonely Man Kämpa på! Tror det är bra om du går på AA mötet ikväll. Det är när det är tungt som det kan behövas som mest. Få stöd och pepp! Du kommer att må allt bättre ju fler dagar som går så det gäller att bita ihop. Då kommer du att känna dig så stolt och få vakna nykter varje morgon och dricka kaffe som smakar godare.

Så kämpa på och bit ihop!💪🌷💕

Det önskar jag dig me🌞
Mår bättre idag känner mig trygg på denna sida och på AA.
Känner inget sug efter alkohol men kan känna sorg att jag inte kan ta en afterwork eller ett glas vin med andra.
Tack för att du finns🌞

Hej@Ella69!

Som bakgrund till hälsokostexperiment bör jag tala om att jag får för jobbiga biverkningar av landstingets läkemedel. Ett som dock förskrivs mot sug är Naltrexon om du går via vården. De har ju även lugnande preparat om man har jobbigt med utsättningssymtom.

Det jag har provar och som hjälpt mig med sug är dels cbd-snus. Den syndade dock inte med just mig.
Det jag använt nu är Teanin och Tyrosin. Båda preparaten har helt dämpat mitt sug och det är så skönt. Har fortfarande upplevts lite jobbigt med rastlöshet men då suget uteblivit har det varit bra mycket lättare att avstå. För min del iaf 🙂

Hej @Lonely Man!

Förstår att det känns både jobbigt och ovant att inte göra som du är lite van vid. Har du funderat över vad du skulle vilja fylla dagar, kvällar och helger med istället?

Kan vara bra att skriva ner olika aktiviteter som man lätt kan ta till när det känns jobbigt eller då man känner sig uttråkad. Dagarna kan bli långa när man kämpar. Ha några olika strategier tillhands som en plan för vas man kan tänkas göra istället.

Kram ❤