Då har jag äntligen förstått att jag inte kan sällskaps dricka eller bara ta någon öl. Det blir all in. Men in i det sista vägrade jag acceptera det. Man måste tydligen nå sitt eget botten för att själv komma till insikt. Innan satsade jag på att kunna dricka ibland och det måttligt. Nu satsar jag på att vara helt alkoholfri istället. Det kan rasera så mycket alkoholen och nu vill jag inte att mitt liv ska kretsa kring det. Tror att ha kommit till insikt fullt ut är ett första steg. Nu undrar jag om det finns några virtuella träffar där man bara kan vara med utan bild osv på sidan. Typ AA fast genom här?

@Donfrye Den erfarenheten du har delar du med väldigt många, inklusive mig själv. Det tog en otroligt lång tid för mig att förstå det, kanske för att det ofta också gick bra när jag kunde tygla mig. Men inte tillräckligt ofta för att vara hållbart.

Jag funderade lite själv på hur det blir med virtuella träffar. Vi har ju haft några zoom-möten, men tyvärr har det varit lite si och så med uppslutningen. Näst sista zoom-mötet som skulle vara kunde jag inte vara med på, på grund av jobbet. Sen det allra senaste blev inställt och sen frågade admi här om vad folket vill ha. Ska vi ta en IRL-träff eller fler Zoom-möten, men det var nog bara jag som svarade.

Jag ska leta upp inlägget och svara på det igen så kanske du och andra kan se det under "Senaste kommentarer" efter detta och även ni lägga in lite önskemål och tankar.

Hej! Tack för att du valde att dela med dig till mig, känns skönt att inte vara ensam. Känner igen mig i att ibland kunna tygla sig rätt så hyfsat och ibland spårar det ur helt. Alltså inte hållbart i längden som du skrev. Ja jag skulle gärna vara på typ zoom träff, fast utan bild då m.m. Är iallafall på om det skulle hända, tack.

@Donfrye välkommen till insiktens sköna värld. Vi är likadana många av oss, när andra dricker tre öl på middagen sänker andra 9 för att gå vidare när andra åker hem. Är exakt likadant här, har kvicknat till efter ett par fyra dagar ibland och undrat vad jag pysslat med men det är samma visa nästa gång det funkar att dricka. Ofta redan efter två dagar när jag ransakat mig själv och kontot.

Detta supande har jag förlorat familj och vänner, samt egna intressen och hälsa.. nej fy fan. Äntligen kör vi nyktert☝️😁