@majtida Jag håller med @less12. Du har inte tid för att traska runt i av- och på-träsket. Sluta dricka/droga, ta ett återfall, sluta igen osv. Risken är för stor. Du behöver sluta NU. Och det gör du allra enklast med hjälp av proffs. Snälla, sök hjälp hos beroendeenheten. För din skull, för dina barns skull.

Kram 🐘

Jag kan absolut ta hjälp av beroendeenheten och få tex antabus eller liknande. Det hade jag typ redan bestämt mig för. Men jag vill verkligen klara av att ta mig ur detta själv och söka hjälp när jag är ur det. Känns som det inte blir soc anmälningar hit eller dit då. Sen vill jag ändå inte ta någon medicin som är narkotikaklassad heller. Så för mig är det bara att härda ut just nu. Går super bra med, är bara trött och känner mig lite grötig än så länge. Tagit två power naps med lillen med. Ska dricka lite vätskeersättning nu med för att ge kroppen nåt bra. Har inga problem att äta heller. Har noll planer denna vecka heller vilket är skönt. Tack för eran omtanke och ”hårda ord”. Det ger mig en push på vägen att klara detta. Jag kommer göra det. Och jag har planer för om det skulle bli illa. Och jag har planer för kontakt med beroende när jag är ur det.

Hej @majtida!
Det låter som att du är väldigt motiverad just nu att få till en förändring. Du har många här i forumet som vill stötta dig, och har fått flera goda råd här i din tråd. Du kanske också har sett att du har fått ett meddelande av oss rådgivare i frågelådan. Just nu försöker du ta hand om dig själv och ditt barn, och hålla dig nykter. Men du vet också var hjälp finns om du behöver det.
Genom att fortsätta skriva här tar du steg. Bra kämpat!

Varma hälsningar,
Nell
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet

Still Going strong! Dag 1 är förbi och jag har inte druckit en droppe! Har faktiskt inga abstinens symptom heller 😮 låg puls, kan äta, har sovit som en kung. Känns som nåt är fel för för en vecka sen mådde jag skit när jag försökte sluta. Men det är…enkelt? Förutom att jag hade en del sug igår.