Ja vet verkligen inte hur det gick till. Det var bara en smygande känsla av att jag ville dricka igen. Så valet förefallde enkelt, jag drack. Sen drack jag igen och igen. Nu har adjävulen fått in en kil igen och jag känner mig så trött. Trött på mig själv. Ska skriva mer sedan, men skönt att vara härinne iallafall. Kramar Jullan

@Jullan65 Välkommen tillbaka in i värmen 🤗 Häng kvar här nu! Du vet att du kan och du vet att du vill - nu ska du samla kraft och energi att göra också. En dag i taget! Vi finns här och agerar hejaklack ❤️

Kram 🐘

@Jullan65 Jag känner igen det där. Två år nykter och så börjar man tänka "bara liite", och innan man vet ordet av så är man (jag) tillbaka på ruta 1 igen! Dra i nödbromsen och försök ladda om även om det känns motigt. Du vet ju vilka verktyg som fungerar för dig.

@Jullan65 Va bra att du skriver igen! Kan förstå din känsla men vi hjälps åt att stötta varandra. Jag tänker att du har redskapen eftersom du höll dig nykter så länge. Vi har en beroendesjukdom ingen går säker men tillsammans blir vi starka!

Ha en fin måndag🥰

Tack ni fina. Jag har precis vaknat upp något ur den svarta ångesten. Sovit, vilat. Försöker förstå hur i hela världen detta gick till. Men jag kan bara konstatera att jag var för långt borta från att aldrig glömma, att inte ta det första glaset. Att inte påminna mig om hur illa jag haft det med min jävulsvän alkohol. När tiden går bleknar minnet en aning och vips är hen där igen, adjävulen. Jag kan verkligen inte skylla p någon eller något. Det är mina beslut som fört mig hit igen. Jag började dessutom trappa ner på min ångest medicin (för att prova) och jag fick genast tillbaka min ångest. Inga bra val med andra ord. Samtidigt är jag fast besluten att hoppa upp på banan igen. Jag är påmind och vill vara nykter. Jag har allt att förlora, min man, var lilla gård, mitt jobb, mina barnbarn. Får panik när jag tänker på det. Okej, lite ord från en stukad Jullan. Stukad men inte av. Kram Jullan

@Jullan65 Skickar en massa styrkekramar till dig ❤️ Du vet vart du vill komma igen - du fixar detta! Du har helt rätt i att man behöver fortsätta påminna sig. Fortsätta hänga här på forumet. Länge. Här blir jag dagligen påmind om hur svårt det faktiskt är. Det svåraste är inte att sluta. Det svåraste är att inte börja igen. Aldrig glömma. Aldrig ta första glaset.

Kram 🐘