Jag har varit beroende av många substanser innan, opiater och allt annat man kan hitta på gatan men just alkohol är jag rädd för att sluta direkt och är inte säker på hur jag ska göra det. Jag vet inte om det är såhär man använder detta forum men behöver bara hjälp. Undrar hur andra har gjort det utan hjälp. Kan inte skaffa hjälp då jag just börjat gymnasiet och verkligen behöver vara i skolan, detta kommer jag inte ändra på

Jag har förståelse för att du behöver vara i skolan, och kudos till dig för att du har ambitionerna till det, men ibland måste man tillåta sig att vara sjuk och få tid att bli frisk. Beroende på hur mycket du dricker/har druckit kan abstinensen bli rejält besvärlig, i vissa fall till och med farlig.
Vad hade du gjort om du brutit benet och behövt vård?
Ge dig själv chansen att bli frisk. Mitt bästa råd är att kontakta vården, ändå. Du kan få hjälp med nedtrappnibg och sedan följas i öppenvården.
Önskar dig all lycka till ❤

@Sean Det märks att du är väldigt motiverad till att fixa skolan, klokt att du söker stöd för att bryta med alkoholen. Det här med att skolan skulle påverkas om du söker hjälp, vill du berätta lite mer om det? Vad är det du ser framför dig kan hända då?