Tillbaka på vitbricka, ruta ett eller kalla det vad man vill..

Var nykter 3-4 år efter alldeles för många ohälsosamma år av både alkohol och partydrogande, men som för många andra trodde jag att jag skulle kunna ta bara ”nån öl” med polarna , på firmafesterna osv.
Gick på NA möten i början på min resa förra gången och det hjälpte mig till viss del , men efter 15-20 möten när jag börjat bygga upp mig själv igen från ruinens botten så blev jag nästan mer nedstämd än hjälpt av att höra på alla andras kaos.
Dricka med måtta existerar tyvärr inte i min värld , är som när jag kommit över en viss gräns så har jag inget stopp. Jag är inte en sån person som trånar efter alkohol en tisdagkväll i min ensamhet precis och jag ser inte mig själv som en beroendeperson heller men jag har fan i mig ingen broms , allt eller inget!
Min sambo och nuvarande fru har varit med mig på hela min resa och varit en stor del i att jag klarat mig så bra , hon är helt fantastisk.
Att jag är här igen sliter oerhört mycket på familjen och även mitt mående med ångest och sånt , antar att jag letar efter nya tips och verktyg från andra i ”samma sits” hellre än att ta upp episoderna med möten och det eftersom jag känner att det funkar inte för mig .

@morski Välkommen hit! Förstår att det är jobbigt att börja om, men hoppas du kan hitta det stöd och den pepp du behöver här. Även här påminns man ju om vad missbruk leder till, men kanske är det också bra att påminna dig ibland.
Men kanske blev det för mycket för dig med personliga möten?
Hur som: välkommen. Min erfarenhet är att det är bra att både läsa och kommentera mycket. Det ger ny syn på saker och ting.❤️😌

Hej ! Jag har inga tips alls, det är idag dag 1 efter flera år och senaste året ett eskalerande drickande. Men, jag är här! Du är här! Det måste gå. Jag känner igen mig i det med "ingen broms". Ett glas säger jag, men jag trodde det mest var sånt man sa. Varför tror du att det är så för dig ?