Har nog druckit för mycket ett bra tag nu . Men sedan i sommars typ varje dag tills för en vecka sedan förr drack jag nog 4-8 7,0 Norrland om dagen men har trappat ner till typ 6 burkar folköl 3,5 . Är detta en bra idé tro

Har nog druckit för mycket ett bra tag nu . Men sedan i sommars typ varje dag tills för en vecka sedan förr drack jag nog 4-8 7,0 Norrland om dagen men har trappat ner till typ 6 burkar folköl 3,5 . Är detta en bra idé tro

Hej @JohnBlund!
Här finns många kloka personer som nog svara bättre än jag på hur man bäst trappar ner. Jag har själv slutat (och fått återfall) tre gånger under de senaste två åren men då utan nedtrappning. När jag drack som mest fick jag i mig 6-8 50cl starköl per dag. Hoppas du får svar på din fråga om nedtrappning från någon som har erfarenhet av detta.
Välkommen hit! 🌻

Jaha ! Vurpade denna helg ! Är väll bara att resa sig igen och ta nya tag Ny måndag nya mål . Nu börjar jag förstå det här med att alla skriver att alkohol djävulen smyger sig på en övertala en bakom kulisserna att en liten skadar inte men men så var man tillbaka. Så snabbt gick det han knappt märka det

Jaha ! Vurpade denna helg ! Är väll bara att resa sig igen och ta nya tag Ny måndag nya mål . Nu börjar jag förstå det här med att alla skriver att alkohol djävulen smyger sig på en övertala en bakom kulisserna att en liten skadar inte men men så var man tillbaka. Så snabbt gick det han knappt märka det

@Orosmoln jag tycker du borde söka hjälp. Det är jättesvårt att sluta själv.Trappa ner är ofta en ursäkt för att få dricka - lite ... Finns tyvärr inga genvägar. Ring beroendecentrum på måndag, där kommer du att få den hjälp du behöver.
Lycka till 💝