Har misslyckats så många gånger men vore väl fanken om jag inte skulle klara av att bara dricka på helger o vid fest som det var förut. Mitt problem är att jag älskar smaken av mitt älskade vin. Nackdelarna är dock inte så trevliga. Jag ältar o blir ledsen. Säger o gör saker jag ångrar o måste klara prover till Transportstyrelsen för att få tillbaka mitt körkort. Första veckan föll jag tillbaka på måndagen. Andra veckan var det tisdagen men nu är det onsdag tredje veckan så hoppas det håller till fredag. Suget o längtan finns där ju.

Kämpa på! Jag tänkte också förut att det var svårt att sluta för att jag tyckte det var så gott med vin. Men sen började jag tänka att så där tycker jag ju inte att det är med annan mat och dryck. Jag tycker till exempel att rökt lax är otroligt gott, men jag har inga problem att bara äta det ibland... Då blev det tydligt för mig att hjärnan försökte lura till sig sin drog och att jag liksom okejade det genom att låtsas att det var för smakens skull jag drack... Nu njuter jag lika mycket av till exempel god alkoholfri cider och annat. Jag började med tre nyktra månader, det var en väldigt bra start.