Har precis gått igenom min första helg där jag trappat ned med alkoholen, fredagen sög men lördagen va lite bättre, trevligt att kunna kolla på film och komma ihåg det
Dock så mår jag mindre bra fysiskt idag, trött, fryser, skakar, illamående osv. Är det vanligt när man trappar ner?
Trappar ner pga peth test, vart väldigt mycket tjat från läkare osv

Li-Lo

Hej Spacing.Out

Välkommen till oss här på forumet. Det är en vecka sedan ungefär du startade din tråd och jag undrar hur det har gått för dig. Berätta gärna om du vill. Det är såklart vanskligt att svara på vad dina symtom berodde på samtidigt liknar det abstinens vilken brukar avta inom en vecka. Ser att du har kontakt med läkare, kanske tog du kontakt med hen?

Vi har även lite info här på sidan om du vill kolla: https://alkoholhjalpen.se/fakta

Avslutar med att säga att det är strongt av dig att söka dig hit och skriva, att vara ensam i att förändra sina alkoholvanor kan vara kämpigt och om jag förstår dig rätt så är du mån om din hälsa och redan första helgen såg du fördelar av att trappa ner. Den "riktningen", att se det en kan vinna på att trappa ner kommer sannolikt vara hjälpsam för dig. Hur tänker du kring det?

Varma hälsningar och hoppas att du fortsätter bjuda in oss på din resa.
Li-Lo
Alkoholhjälpen