Hej där i Kaffestugan! Sitter här i mitt kök och funderar på om det inte är dags att koka på en kanna med kaffe då det ju i alla fall är lördag och det kan vara kul att ha lite gammaldags alkoholfri starkvara i form av koffeinberikad dryck att slurka på. Detta när man kanske lyssnar på lite svängig instrumental Rock 'n' Roll vilket man redan gör här då man sitter och dricker ett glas vatten och mornar till sig efter gårdagens ansträngningar alltså. Vem behöver väl alkohol alltså, är känslan i stunden. Hur som helst, hoppas att ni alla får en fin nykter lördag.

Ha det gott!

God dag ☕️
På tuben på väg till jobbet 🚇
Har haft mysmorgon med maken & druckit en massa kaffe och pratat ikapp allt sånt vi inte hunnit då vi gått om varann. Han åkte med mig några stationer och skulle ta en promenad hem 🚶

Åter en nolla 0️⃣ idag. Önskar er en skön lördag.
🩵

Kvällsavstämning ✅
Inte en droppe etyl har runnit ner idag och ingen heller ska 😅 Kom att tänka på Gandalf i "Härskarringen" när han försöker mota en Balrog på en Bridge of Khazad-dum och vrålar "YOU SHALL NOT PASS!"... Nu har jag ju inte grått skägg & toppig hatt men om en öl skulle hoppa på mig på väg hem från tunnelbanan så kommer jag att ge den Gandalf-bemötandet. Nog med surr. 0️⃣

Hoppas ni haft en fin dag och kväll
🩵

God söndagsmorgon! Nu är det kaffe på sängen i lugn och ro, andra dagen på en härlig ledig helg. Vi hade en fin dag igår och var iväg och förberedde båten inför mer segling nästa vecka😊 Kvällens avslutades på restaurang med bonusbarn och partner. Jag höll mitt måttliga mål med enheter och mår bra idag. @Carisie Härlig liknelse med Gandalf 😍 Hoppas att du får en bra dag. Jobbar du idag också?

God morgon alla ☕️
Snacka tröttmössa när jag sitter & skriver kvällsavstämning här? Vart är världen på väg? 😅

Ännu en arbetskväll väntar. Det är lite själsdödande just nu känner jag. Det enda positiva är att antalet dagar på jobbet sakta men säkert nöts ner. Igår kom flera läkare och sa att de tycker det är tråkigt att jag slutar men förstår till fullo mina skäl. Skönt ändå.

@påvögmothälsa Härligt att du höll din budget 🙏🏼 och har lite segling att se fram emot ⛵️

Hoppas alla får en fin dag
🩵

Fick en mental kalldusch imorse när jag insåg att jag skrivit fel i kalendern och börjar jobba imorgon och inte tisdag som jag trott. Men det blir bra för mig att börja jobba igen. Har druckit i stort sett dagligt under hela semestern och under den extra ledighet jag haft tiden bak. Icke bra. Behöver hålla mig till en strikt förändring nu.

Önskar en skön söndag ❤

Hejsan i Kaffestugan! Nu järnspikar är det då dags för en rejäl kopp med nykokat kaffe var den känsla som nyktert infann sig här vid köksbordet för en liten stund sen. Nu är alltså termosen fylld med detta uppiggande elixir som inte behöver kaskas till med någon alkohol som man väl hört besjungas i en del visor om denna dryck som man nu nyktert och stilla intar denna sköna söndag. Önskar er alla en fin och när det gäller alkohol i dess olika former en enhetsfri dag.

Ha det gott!

@Natalia Oj då! 🙈
Dags att damma av uniformen då och ställa bubbelglaset långt in i nåt skåp 😉 Åter i rutin och en striktare hållning 😀
Hoppas det går smooth att komma in i normaliteten igen.
🩵

Godkväll!

Har smält det faktum att jag ska jobba redan imorgon. Har ägnat del av dagen i naturen och hunnit förbereda det jag ville få gjort idag. Ingen alkohol för mig idag. Nu avnjuts kvällen i ro framför film och lite sånt.

Sov så gott sen ❤

God morgon ☕️
Redan inne på tredje koppen. Fått vara på en lätt-IVA dagen till ära. Så det blir mycket kaffe och skratt med de fina kollegorna. Nollan 0️⃣ är satt och träning med maken blir det ikväll 🏋🏼‍♀️

Ha en fin dag
🩵

Första långpasset efter semestern gick bra. Var lite oroad att jag skulle vara lite överspänd i lätt abs dag 2 utan A. Har inte hunnit trappa ner dagar så bra innan ledighetens slut av massa oönskat drickande. Men genom att bla. Se till att inte hinna bli hungrig, bland en massa sociala distraktioner och även ro att kunna vara mindfull har det känts bra ändå. Har haft en riktigt bra dag på jobbet och det känns skönt att komma igång igen. Dessvärre följs detta pass av ett par lediga dagar innan desto fler pass infaller i rad framåt helgen och jag vet att morgondagens ledighet då dag 3 kan bli möjligen kan svårare för mig att stå emot. Just nu är dock all minskning mot bättre håll bra. Jag målar inte fan på väggen men känner mig själv och kanske blir det ändå som att måla fan på väggen.

Just nu varvar jag iaf lugnt av inför sömn och tar en dag i taget. Sov så gott ❤

@Natalia Så härligt att höra att du hade en bra dag på jobbet. Ja, vi får ta en dag i taget. Enklast så.

Själv njuter av sista semesterveckan, har det måttfullt och vilsamt, välbehövligt för prinsessan. Ladda batterierna!

Önskar er alla en fin tisdag!

God morgon ☕️ Sista dagen av fem sedan en välbehövlig ledig dag. Hade föresatsen att gå & träna men har sovit så sopdåligt att jag kanske bara vänder mig om och sover en stund till.
0️⃣ E för mig idag oavsett 😴
🩵

God förmiddag. Andra dagen av fem innan jag går på ledighet igen. Längtar. Knge enheter igår, eller idag 😊 @prinsessa Njut av sista veckan! @Carisie Hoppas att du får en vilsam dag!@Natalia Heja dig, skönt att det gick bra!

Hejsan i Kaffestugan! Sitter och dricker igen, men ingen alkohol eller enheter med sånt, bara vanligt hederligt svart kokkaffe utan socker eller andra tillbehör. Detta krävdes efter en rätt så energikrävande natt med bearbetning av helgens övningar med cykeltur och en hel del fotografering med mobilkameran. Har väl inte direkt fått mig tillräckligt med sömn i natt alltså. Får väl försöka att lägga mig i vettig tid i kväll. Men nu sitter jag och lyssnar på svängig och uppiggande Rock n Roll och dricker en kopp kaffe som sagt.

Ha det gott mina vänner!

Hejsan i Kaffestugan! Sitter nu alkoholfritt och festar loss på en kopp med kaffe och äter en kokosboll vilket kändes helt rätt denna lite gråa och molniga augstidag. Hade det varit lite mer sol och sommarkänsla liksom så hade man nog velat gå ut i naturen och fotat lite med mobilkameran i omgivningarna. Men det gjorde man ju i söndags och fick sig lite fina bilder från en utflykt på cykel innan man hamnade i ett ösregn. Förresten, @Påvägmothälsa, har väl sovit si så där. Fotografierna man tog sist var väl mest på lite stadsvyer och sånt. Men fick mig även i solsken några trevliga bilder på lite blommor vid en husknut faktiskt.

Ha en fin kväll!