Har haft ett riskbruk i ca 20 år. Är medveten om alla risker mitt drickande för med sig. Har använt alkohol som bränsle då jag blir pigg och energisk efter några öl. Har nog inte klippt gräsmattan nykter någon gång de senaste 10 år. Brukar även använda alkohol för att varva ned. Jobbar periodvis väldigt mycket och är stressad. Efter några öl och rött vin är jag nere i varv. Dricker aldrig starksprit men däremot öl och vin. Har skrivit många konstiga inlägg på Facebook när jag varit full. Har ångest i flera dagar efter mina fyller. Var i princip nykter halva september. Umgicks med vänner sista helgen och då blev det en fylla redan på torsdag så jag skulle orka städa hela huset (gjorde även ren avloppen på toa). Igår var jag också full för att orka göra vinter i trädgården. Idag har ångesten varit för djävligt. Nu sitter jag och dricker bubbel vatten utan alkohol. Har en underbar fru som stått ut med mig i 30 år. Jag vill älska mig själv men det är svårt.

Nu var det länge sedan jag skrev här i tråden. Tiden bara rusar iväg och jag har svårt att hinna med mig själv. Det har hänt en hel del grejer sedan sist. Vår kontakt med dottern och barnbarnen börjar normalisera sig. Ibland känns det som vi aldrig haft någon konflikt. Vi ska fira jul tillsammans med alla våra barn och barnbarn hos äldsta dottern som bor nära oss. Det ska bli super najs.

Jag själv har påbörjat en ADHD utredning. Trodde jag som är 60 år var för gammal men tydligen inte. Jobbar fortfarande för mycket i perioder men har börjat göra små framsteg i att säga nej. Nu ska jag iväg till gymmet och köra ett spinning pass. En dag i taget 😎
/Mrx

@andrahalvlek God fortsättning på det nya året! Jag tog oxå sovmorgon ända till kl 8 idag. Hoppas även du fick sovmorgon. Det är så skönt att vakna utan bakfylla och ångest.. En dag i taget 😎
/Mrx

Idag mår jag bra, idag är jag stark som Kenta sjöng. Det var ett tag sedan jag skrev här i min tråd. Det har hänt lite grejer i mitt liv. Jag och frugan har varit på semester till Gran Canaria men är nu hemma igen. Vi har umgåtts med super trevliga människor från över Norrland under semestern. Sådana typer som dricker ganska mycket men inte verkar ha problem med alkoholen. Jag drack alkohol under semestern inte alla dagar men de flesta. Jag fick liksom nog och ville inte dricka så jag lät bli. Vi var väldigt aktiva under semestern och lyckades promenera ihop över 220 000 steg under 14 dagar. Vi spelade bowling, mini-golf och kastade dart. Jag har
inte druckit en droppe sedan vi kom hem för 8 dagar sedan. Jag känner inget sug eller begär efter alkohol i dagsläget. Jag funderar på om forumet behövs i mitt liv. Jag tycker jag har koll på alkoholen men är ibland rädd för att jag ska tappa kontrollen. Jag har aldrig strävat efter att bli helvit men haft längre vita perioder. Ibland har tanken på helnykterhet snurrat i skallen på mig för jag vet att jag mår bäst av att inte dricka alkohol överhuvudtaget. Jag kanske väljer den helvit vägen längre fram. Just nu mår jag bra som det är. En dag i taget 😎
/Mrx