@Andrahalvlek Hej på dig, man måste ju svänga förbi och säga hej! Hoppas och tror det går bra för dig, kram.

@Himmelellerhelvette det blir bara bättre! Och tuffare på vissa sätt, beroende på. Man växer. Ska läsa din väg vid tillfälle, kram.

@Himmelellerhelvette det är högst individuellt om man känner så. Ibland, väldigt sällan, vill jag "släppa loss" på det sätt som alkohol kan bidra till (detta kommer inte hända). Sedan, i mitt fall, har nykterhet inneburit arbete med mig själv, det kan vara utmanande.

@Ture Arbetet med sig själv trodde jag gällde alla som ska hålla sig nyktra? Jag tror det är omöjligt att hålla sig nykter om man inte gör jobbet med sig själv och fortsätter med det livet ut.
Jag mår också dåligt i perioder av det jobbet, grävandet i varför jag agerar som jag gör och känner det jag känner men det känns alltid bättre när jag börjar se resultat av ett jobb efter det andra i min utveckling.

Jag tror man kan lära sig att släppa loss när man byggt upp sin självkänsla tillräckligt. Tänk den känslan av att kunna släppa loss nykter! Det är en framtidsvision för mig, att vara såpass självsäker och ha tron till mig själv och inte bry sig om vad andra tycker. Bara vara sig själv och älska sig själv.
Kram

@Andrahalvlek: det är idag det. Kram!

Ja, allt blev bättre och är fortsatt bättre efter 4 år. På alla plan. Yrkesmässigt, ekonomiskt, mående, mm, mm. Så har du funderingar på att sluta? Gör det.