majken_r

@Se klart känner igen mig så i din ”lista”. Så långt bort det känns nu😅 Jag tror mina tankar kring detta dök upp då jag ser många lite nyare fundera mycket kring detta, och att jag lite glömt det. Gott ibland att se bakåt för att se hur mycket positivt som hänt🙏🏼 Ha en fin dag🍂🤎

@majken_r Ja det blir mer rent när orden kommer från djupet och är sanna, inga ytliga ursäkter som att man tränar, tar bilen, äter penicillin eller så utan från hjärtat ” Jag vill inte dricka”

Tror också andra ser oss mer eftersom blicken släpper in andra, vi har inget att dölja längre så folk kan få se oss djupare in i ögonen 🥰

Kram

majken_r

Fortfarande förkyld, tröttsamt. Saknar gymmet men yogar lite vilket är skönt. Kroppen är inte glad efter att ha varit liggandes i soffan för länge.. 😬 Glad att forumet finns, känns tryggt o gott att gå in och läsa/följa er härinne. 🤎

majken_r

@Sattva @Himmelellerhelvette Tack för era krya! 💕 Mår äntligen lite bättre och kan förhoppningsvis gå till gymmet i morgon, mjukträna lite.
Insåg idag att det gått 100 dagar sedan nyckeln till alla bakdörrar kastades ner i det djupa havet. Hoppet in i nykterhet.
Det känns bra! Det bästa är att ha släppt taget om hoppet att dricka måttlig, sällan och allt däremellan.
Att ha fattat vinsten med att inte dricka. Att vinsten är större än förlusten.
Kommer sakna dock glöggen har jag insett, märkligt då glögg inte är supergott 😬 men tror det också handlar om att glögg är för mig frikopplat från vin/alkohol. Aldrig dragit igång något negativt. Men det är ju alkohol så oavsett hur jag druckit glögg så går det bort i år. Får ställa om hjärnan till att uppskatta alkoholfri glögg och att det förhoppningsvis kommer finnas nya goda varianter i år🎅🏼 Det är dessutom ett sk i-landsproblem 😅
På riktigt är jag oerhört tacksam att jag, pga all kunskap och erfarenhet härinne, tog hoppet/klivet till nykterhet. Det dryga året jag varit med här har jag lärt mig såå mycket. Kram 🤎🥰🤎

@majken_r Grattis till 100 dagar i frihet! 🥳🥳🥳 Den där måttlighets-stenen är förbannat tung att kånka runt på. Det är verkligen en sådan frihet att fullt ut fatta vinsten med att inte dricka. Och det där med glöggen är bara alkoholdjävulens mycket trötta viskning. ”Öh, har du tänkt på glöggen?” Ge honom saftglögg eller julmust till julfikandet istället, han vänjer sig.

Kram 🐘

majken_r

@Andrahalvlek 😂 yes, en trött viskning helt klart😅 Det blir inget med det! Ska hitta varma drycker, kryddiga och goda utan alkohol! 👌🏼❄️

@majken_r Grattis till 100dagar till dig med🎂❤️

Jag ser fram emot saftglöggen🥰Har aldrig unnat mig den pga kalorierna som jag ansett varit tomma😂Den glöggen med A i har jag däremot tyckt varit mer värda trots att jag faktiskt tyckt mer om saftglöggen😆

Härligt att du äntligen kommer iväg till gymmet imorgon!😍

@Andrahalvlek Skrattade åt din härliga kommentar ”svag viskning, ge honom saftglögg, han vänjer sig”😂

@majken_r Grattis till 100 dagar sedan du hoppade från tian!🥳. Snyggaste hoppet i stan! Vad skönt att du äntligen fått bli frisk och kan börja träna igen. Det absolut jobbigaste tycker jag är att inte kunna träna när man är sjuk. Sen tar det lite tid att komma i from igen, men man får i alla fall träna. Idag provade jag på lite motionsboxning, det var boxning mot säck och sparring, vikter och kasta medicinboll på olika sätt. Mage och planka mm. En riktig genomkörare av hela kroppen. Vet att jag kommer att få massor av träningsvärk, men det var skitroligt och varierande. Kanske börjar jag med detta istället för styrketräningen jag gör på mattan hemma.

Ha det riktigt gott!❤️

@majken_r Stort grattis till 100 dagar! 🤗 Vad kul att du och Himmelellerhelvete ligger på samma antal dagar! Väldigt bra senare, när ni börjar glömma av hur många månader eller år ni har varit nyktra.😃 Alltid en av er som har koll!

Kram

majken_r

@Torn tack!! Och precis, en som har koll😅😇 Tittade lite närmare på min tid här, 466 dagar sen jag gick med och 342 alkoholfria dagar! Blev glad och lite stolt när jag såg det🙏🏼😇

majken_r

@vår2022 Tackar💕 Ja, det är riktigt jobbigt att inte kunna träna, ta ut sig och få energi. Box-pass har jag gått på för några år sen, så kul!! Och tufft😅 Det är roligt när man hittar något som får kroppen att utmanas och lära sig nytt. Stor kram till dig fina forumvän❤️⭐️

@majken_r Hur bra som helst! 342 alkoholfria dagar av 466 och 100 dagar sedan du var säker på hur du ville ha det framöver. Du har ju aldrig toksupit😂. Trots att du kan dricka måttligt så tog du beslutet att bli helt alkoholfri. Jag tycker att det är beundransvärt gjort av dig. Att du valde den absolut sundaste vägen ändå. Det är riktigt häftigt!
Kram till dig fina kloka forumvän ❤️🌟

@majken_r Grattis till dina dagar, underbart!!
Glögg är nog mest en stämning. Och en ursäkt att dricka alkohol redan på eftermiddagen😳. Den alkoholfria glöggen är helt ok kanske, men gillar inte glögg egentligen så mycket. Som sagt, mestadels en stämning tror jag!
Skönt att du mår bättre!🌸🌸🌸

Hahaha @vår2022, under kontrollerade former😁

Jag har testat det med en kompis och det var riktigt kul men min man är så grymt mycket starkare än mig så han hade nog inte fått ut något av det bara jag😆