@majken_r Åh nej, så otroligt jobbigt för er ❤️ Finns liksom inga ord som räcker till. Klokt att hålla i med meditationen, det är oerhört hjälpsamt både förebyggande och akut.

Styrkekramar i massor till er ❤️ Fortsätt skriv här, det hjälper lite att sätta ord på det man tänker och känner.

Här under ”Det vidare livet” skriver vi om livet precis som det är, utan alkohol som stötdämpare, gas och broms.

Kram 🐘

@majken_r Fruktansvärt tufft, jag har inte ord till sånna hemska situationer. Det är något jag skulle vilja lära mig, att finna ord när jag vill säga något tröstande.

Tänk på att vi finns här där du kan skriva om din frustration så kommer vi stötta med det vi kan🙏

Jätte kram❤️

@majken_r Men så svårt! Å jag tänker att ord känns futtiga😔Jag hoppas och önskar att din dotter och din familj får allt vad som behövs i denna situation 🙏🏻
Stor varm kram🥰

majken_r

@Se klart @Geggan @Torn @Kebne1 @Varafrisk @Himmelellerhelvette @Andrahalvlek @vår2022 @Sattva
Om ni bara visste hur mycket era ord betyder.
Det är tungt. Cancern har funnits med oss, tyvärr, ett par år, men återfallet nu är..för mycket. Men hoppet finns. En möjlig studie som kan hindra tillväxt. Vi har stöd och är inte ensamma. Är rörd, igen, över hur detta forum kan vara så levande trots anonymiteten. Tack❤️🙏🏼

@majken_r det känns ju extra orättvist när det handlar om ett barn. Att ett barn skall behöva gå igenom detta. Men man får samtidigt vara tacksam över vårdens uppfinningsrikedom och alla studier. Min man är idag inne på ny anpassad cellgiftsbehandling. Sen väntar utvärdering och sen får man se. Jag lyckas ändå för det mesta leva i en bubbla av förtröstan, mycket tack vare min nykterhet och värmen här på forumet. Och nästa vecka firar väl du @majken_r och jag ett år! Stor kram! ❤️❤️❤️

@majken_r Finns inga tröstande ord som räcker till, men jag kan lova dig att din förmåga att hantera den här krisen är hundra gånger starkare nu som nykter. Och skriv precis så mycket och lite du vill om allt det jobbiga, vi finns här och läser och stöttar så mycket vi kan.

Yoga och meditation är ett svinbra sätt att varva ner stressystemet, så prioritera de stunderna för att orka med allt jobbigt.

Det är så vidrigt att se sitt barn må dåligt, man skulle kunna göra vad som helst för att ta över sjukdomen från dem 😢 Samtidigt måste man hålla masken inför sitt barn, man kan inte visa oron fullt ut för då blir de också onödigt oroade och stressade. Det maskhållandet är oerhört tröttande.

Med tiden har jag lärt mig att ha noll förväntningar inför sjukhusbesök och undersökningar. Vi åker dit. Thats it. Genom att faktiskt ha noll förväntningar kunde jag hålla min oro i schack, och på så sätt avdramatisera sjukhusbesöken och det hjälpte min dotter. Allt som hände fick vi hantera när det hände.

Kram 🐘

majken_r

@Himmelellerhelvette den värmde, tack🙏🏼 Såg att det är 135 dagar för dig och mig den vi började en ny resa, en upptäcksfärd. Hoppas allt är bra med dig, du gör det så fint❤️

@majken_r Tack❣️Det är fint med mig❤️Är så inne på denna nya resa som bara utvecklas, vill proppa mig med näring och allt som är bra för kropp och själ ❤️Vill bara vara snäll mot mig själv nu och har dåligt samvete för att jag misshandlat mig själv så mycket men nu vill jag bara göra botgöring till mig själv.

majken_r

Julhelg. Blir en fin och lugn helg i år. Fokus på barn, stora och små, och mat. Mys. Känner en mjuk tacksamhet för allt fint jag har i mitt liv. Det är inte självklart och inget att ta för givet.
Nu ska jag skruva upp volymen på julmusiken, ta en dusch och klä mig lite fin💃🏻
God Jul alla fina vänner härinne. Ni betyder mycket även jag inte är så aktiv❤️🎅🏼⭐️🎄