@Himmelellerhelvette Jag tänker att det är bra att sortera saker. I det jag befinner mig i just nu är att jag tänker på saker över allt som lätt skapar en oro i mig. Hur ska det gå med det? Hur ska det gå med det?…du berättar om din dotter och din oro över det, om din man och det som händer där, jobbet. Jag försöker att paketera/sortera mina olika saker och när jag gör det finns det många saker, tex vad som ska ske långt framåt och som jag inte behöver lägga energi på just nu. Och även lugna mig själv med att tänka att det kommer att bli bra, det behöver inte bli typ katastrof. Då blir det lättare att nå det som sker inom mig, när jag inte fokuserar på ”fel” saker.

Jag förstår verkligen din oro för din dotter och den svåra avvägningen för dig som mamma. Pusha men inte pusha för hårt. Här skulle du kunna behöva få stöd, vet inte om du har stöd, hjälp att hitta alternativa vägar framåt för din dotter. Vad gäller din man och att du upplever att du ev är gaslightad är känslor att titta på. Kanske finns det mönster du kan upptäcka. Att ni kan prata om det är viktigt, att du får beskriva hur det känns för dig. Sedan har du dina tankar om jobb. Kanske att försöka sortera och ta en sak i taget, att hitta ”dig själv”.

Det finns en webbsida https://livskompass.se/ där man kan ladda ned lite material om hur man har det och hur man skulle vilja att det såg ut i sina livsområden. Det kan hjälpa till i att sortera lite. Sköt om dig! Kram❤️