Varför kan man inte vara tacksam för det man har? Har fått ett återfall och blivit anmäld till sociala myndigheterna. Druckit i två dagar men har slutat nu och börjat äta Antabus. Min familj ska få en fin vit jul. Jag verklighen hatar mig själv men det hjälper inte. Ska kontakta AA nästa vecka efter högtiderna. Min son har gjort en stor operation och jag går och super och blir anmäld av sjukhuset. Hur lågt kan man sjunka? Nu har jag träffat botten och podden Två fyllon och en sanningen har givit mig lite nya kunskaper. Där tar man upp vikten av att inte deala med sig själv och det där med att dricka alkoholfritt är ju bara för hjärnan att få tillåtelse att gå på starkare saker. Jag har bestämt för att aldrig deala med mig själv. Just när man dealar så ger man sig själv en öppning att dricka. Mår riktigt jävla dåligt nu när alkoholen går ur kroppen. Samvetet har fått sig en törn. Har mest suttit och gråtit halva dagen av hur jävla dum man kan vara. Jag vet att det är en sjukdom och nu ska den för en gång behandlas permanent.

Steg 2 om den där guden/högre makten har fått ge mig styrka kraft och mod. Ursäkta mitt röriga inlägg. Hoppas att någon har lust att ge med en liten puff.

Nu har min son gått ut nian. Meritpoängen blev 265 på 17 ämnen är 15,6 och det betyder lite drygt C i alla ämnen. Till hösten väntar gymnasium tekniskt program programmering. För mig väntar ett nytt arbete med allt vad det innebär. Idag 15/6 är det SGP speedway i Målilla som vi ska åka på. Ska bli kul och om dryga veckan bär det av mot Kroatien. Just nu känns det som om livet är på rätt väg.

Det var många elever som var ledsna på att jag ska sluta och de tänkte minsann se till att jag kom tillbaka. Jag vet att jag är en duktig lärare men jag är lite gammeldags och det har många ungdomar svårt med idag. Regler, rutiner och att inte få göra som man vill. På den skola jag jobbar nu har jag många bra kollegor MEN det jobbigaste är att en del verkar tävla om elevernas gunst och att relationen blir lite för nära kompis än lärare. Kommer sakna många av mina fantastiska kollegor.

@aeromagnus Grattis till att sonen gått ut nian och att det till hösten väntar nya äventyr för er båda! 🥳🥳🥳 Lite fint ändå att en del elever uttryckte tacksamhet för det du gjort för dem.

Fortsätt din grej, på den nya skolan uppskattas det förhoppningsvis. Jag tror själv på att man som lärare ska ha viss distans till sin elever, precis som en chef ska ha till sina anställda. På jobbet tar man på sig jobbmössan liksom. Jag vet lärare i döttrarnas skola som haft dubbla Facebook-profiler, varav en där de tydligt är Läraren. Att outa sitt privatliv för mycket känns gränslöst. Man kan vara personlig och inkännande utan att vara för privat.

Ha det bäst på Kreta!

Kram 🐘

Midsommar avlöpte utan större mankemang. Fint väder, god mat men ingen vinst på bingolotto. Min hälsporre är något bättre. Köpte specialsulor på apoteket. Hjälpte nog en hel del. Påbörjat packning vi drar till Kroatien på måndag med bil. Så jävla gutt. En sak är säker det blir ingen alkohol på resan. Bara njuta av allt.

@aeromagnus Ha det riktigt gött i Kroatien! Underbart land, hoppas ni slipper storkna i värmen bara. Själv är jag nu i klimakteriet otroligt känslig för värme, att åka söderut sommartid är otänkbart för mig. Men i oktober kanske? Portugal? Får suga på den karamellen.

Fortsattrevlighelgkram 🐘