Nu har jag inte druckit sen 1 augusti. Jag har druckit x antal öl varje dag i ett år. Jag vill sluta dricka. Men idag har jag känt ett stort sug hela dagen fast jag har gjort saker

@Qwer1 Det får vi påminna oss! Livet utan alkoholintag tror jag är så mycket bättre... Det gäller att vara bestämd o komma ihåg varför vi fattat ett bra beslut! En dag i taget, ibland timme för timme! Suget går ju över även om det inte känns så när det är som värst! Vi håller i o håller ut eller hur! 🤗

@Qwer1 Grattis till första nyktra veckan! 🥳🥳🥳 Så glad för din skull - att du mår toppen. Fortsätt njuta av den känslan. Sämre dagar kommer, men tänk då ”This too shall pass”.

Kram 🐘

@Qwer1 Bra jobbat! Jag har funderat mycket på det där med ”alla dricker”. Det är inte helt sant, men det var också min sanning. Går man vidare i den analysen tycker jag att människor som inte dricker eller dricker mycket sparsamt får så mycket mera gjort och har ett i mina ögon ”roligare” liv. Det är väl roligare att göra något än att vara full och bakis. Att dricka ger ett sånt torftigt liv. Hur kul är det egentligen? Jag är mer ”avundsjuk” på kompisar som gjort roliga saker än de som lagt upp ett glas vin på FB.

@Qwer1 Grattis till 10 dagar! Det är väl jättepositivt att du slipper sug! Så länge du inte kommer in i tankebanor såsom: Det här gick ju ändå lätt, jag kan nog börja dricka lite grann då och då.😅

@Qwer1 Det låter positivt att inte ha nåt sug, men bäst att vara beredd på att det kan komma... En strategi är bra att ha, jag var så oförberedd vid ett tillfälle...I självhjälpsprogrammet kommer såna frågor upp, du kanske redan gått med där? Allt kanske inte relevant för alla, min rådgivare sa att det går bra att välja ut "russinen i kakan", dvs det som känns hjälpsamt. Ha en fin kväll!
🤗