Hej @Jempa123! Bättre dag idag?
När man är mitt i drickandet så har man ingen koll på normalkonsumtion. Tycker inte dricka 30 dagar i rad känns rimligt eller börja vid lunch.

Gissar att barn är med på semestern och då bör man väl vara med dem och hitta på saker. Börjar man kröka vid lunch så blir man ju kvar där man sitter…

Jag skäms över att jag så ofta druckit vin på kvällar, när vi spelar bowling, går ut och äter, i solstolen på charterresan. Jag är med och normaliserar drickande för mitt barn och lär henne att alkohol hör hemma i vardagen nästan hela tiden. Som tur är stopp för det nu.,

@Thompa_68 kloka reflektioner. Jag tror inte jag kommer få sug, mer tycka att det är otrevligt eller likande. Behöver fundera över detta o se var jag hamnar. Behöver ju inte bestämma nåt nu utan kan testa mig fram i olika sammanhang hur det känns. Men blir ju så att man (eller ivf jag) börjar ifrågasätta alloholnormen och folks drickande…är väl en mekanism för att även kunna ifrågasätta mitt eget drickande…? Även om jag är beroende och alkoholist.

@Bubbelmorsan ja idag är det bättre! Lite låg fortfarande men beror nog mycket på förkylningen och brist på sömn, dottern med diabetes hade en stökig natt. Sömnbrist och brist på träning och allmänt brist på rörelse är lika med lågt humör för mig. En otroligt tydlig trigger oxå. ”Ska jag ändå må skit ska jag åtminstone få dricka” typ. Men nej ingen alkohol här utan försöker bara acceptera känslorna.

Nä usch vad jag känner skuld och skam över all alkohol mina barn behövt uppleva. Till 99% inga urspårningar men även sånt. Men oavsett. Att allt vi gjort har typ innefattat alkohol. Nä denna semester ska bli annorlunda!! 😇❤️

Dag 27 sammanfattas i fortsatt seg förkylning och sömnbrist, men ändå små fina stunder. Jag orkar ta hand om min dotters humörsvängningar på ett sätt jag är stolt över. Hon har medelsvår ADHD och vissa kvällar när medicinen går ut blir det kraftiga känslor. Men jag hanterade detta helt balanserat idag och nu ligger hon hos mig i sängen o myser. Det är ändå fint ❤️